hammastangon suojakumit rikki

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

hammastangon suojakumit rikki

ViestiKirjoittaja zerofyte » 16:01 Torstai 13 11 2008

onko paha homma vaihtaa hammastangon suojakumit golffiin? minkä hintaiset ja paljonkohan hommaan menee aikaa korjaamolla ?katsastuksessa todettiin, että molemmilta puolilta on kumit rikki. muuta vikaa sitten ei ollutkaan, vaikka autona vanha golf variant 1.8.
zerofyte
Harrastaja
 
Viestit: 44
Liittynyt: 16:05 Perjantai 20 10 2006

ViestiKirjoittaja sa » 19:53 Torstai 13 11 2008

http://www.ttoc.co.uk/howtotierod.php

Tuossa kuvia/ohjeita tankojen ja kumien vaihtoon (vanhat siteet poikki ja ulonmainen nivel irti, ja mittaa työntömitalla tai laske kierokset sille irroitettavalle nivelelle että saat aurauskulmat likimain kohdalleen).
Sama kiinnitys useimmissa automalleissa/merkeissä.
sa
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 473
Liittynyt: 09:24 Keskiviikko 26 10 2005

ViestiKirjoittaja jip59 » 20:06 Torstai 13 11 2008

On itsensä pettämistä väittää että jollain mittaamalla tai laskemalla kierrosten määrän saisi aurauksen paikalleen. Oliko se varmasti paikallaan ennen työn alkua?
Siis AINA kun etupäästä ruuvataan niveliä irti niin ohjauskulmien tarkisus/säätö!
Toisaalta omat renkaathan siinä kuluvat. :D Se suuntaus kun ei maksa edes yhden renkaan hintaa.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1021
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"

ViestiKirjoittaja BA » 20:46 Torstai 13 11 2008

Eihän tuossa luekaan että aurauksen saa kohdalleen, vaan likimain kohdalleen.

Jos raidetangonpää on oikein kunnolla väärässä kohtaa, on autolla edes sinne suuntaukseen ajaminen melko työläs toimenpide kun jo 40km/h vauhti vetelee vastaantulevien kaistalle.
Siksi se on saatava edes likimain kohdalleen.
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 795
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006

ViestiKirjoittaja jip59 » 21:08 Torstai 13 11 2008

BA kirjoitti:Eihän tuossa luekaan että aurauksen saa kohdalleen, vaan likimain kohdalleen.

Jos raidetangonpää on oikein kunnolla väärässä kohtaa, on autolla edes sinne suuntaukseen ajaminen melko työläs toimenpide kun jo 40km/h vauhti vetelee vastaantulevien kaistalle.
Siksi se on saatava edes likimain kohdalleen.

En toki halunnutkaan kyseenalaistaa sinun hyvää ohjetta vaan tarkoitus oli että jotkut pitävät ehdottoman hyvänä ja ainoana säätönä tuota mittaamista/laskemista.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1021
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"

ViestiKirjoittaja Markoantero » 21:34 Torstai 13 11 2008

Kyllähän sen mittaamalla työntömitalla saa aika likelle LÄHTÖKOHTAA,ei montaa kymppiä voi heittää.
Näkeehän sen sitte renkaistakin,onko se lähtökohtakaan ollut oikea :D
Markoantero
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 79
Liittynyt: 18:14 Tiistai 02 01 2007
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

ViestiKirjoittaja BA » 18:54 Perjantai 14 11 2008

jip59 kirjoitti:
BA kirjoitti:Eihän tuossa luekaan että aurauksen saa kohdalleen, vaan likimain kohdalleen.

Jos raidetangonpää on oikein kunnolla väärässä kohtaa, on autolla edes sinne suuntaukseen ajaminen melko työläs toimenpide kun jo 40km/h vauhti vetelee vastaantulevien kaistalle.
Siksi se on saatava edes likimain kohdalleen.

En toki halunnutkaan kyseenalaistaa sinun hyvää ohjetta vaan tarkoitus oli että jotkut pitävät ehdottoman hyvänä ja ainoana säätönä tuota mittaamista/laskemista.


Eikä se edes ollut mun ohje. :lol:
Tuo tieto löytyy myös joistakin uusista rt-päistä paketista. Ainoana säätönä sitä ei missään tapauksessa kannata pitää!

Tiedän tapauksen jossa raidetangonpää vaihdettiin, kierrettiin suoraan pohjaan asti. Kävi vielä niin sopivasti että pohjatessaan oli sopivasti tappi ylöspäin ja loksahti paikalleen sisäpäätä kääntelemättä. Autossa oli toisen renkaan ollessa suorassa toinen rengas silminnähden ulospäin vinossa. Auto päätyi mutkasta sisäpuolelle ojaan pystyyn n.15 ajetun kilometrin jälkeen.

Mutta se aiheen vierestä. :)
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 795
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006

ViestiKirjoittaja jip59 » 19:47 Perjantai 14 11 2008

Markoantero kirjoitti:Kyllähän sen mittaamalla työntömitalla saa aika likelle LÄHTÖKOHTAA,ei montaa kymppiä voi heittää.
Näkeehän sen sitte renkaistakin,onko se lähtökohtakaan ollut oikea :D

Pahoin ollaan myöhässä jos renkaiden kulumista tarkkaillen säädetään kulmia. Jos siis vasta sitten havahdutaan kun huomaa toispuoleista kulumista niin ovat renkaat hyvin pian entiset. Onhan toki niitäkin urpoja jotka vaan ajavat vaikka toinen puoli kumista on sileä. Todella vaarallista.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1021
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"

ViestiKirjoittaja sa » 20:36 Perjantai 14 11 2008

HAMMASTANGON SUOJAKUMI VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Vaihdettava jos vuotaa. Hinta / 1 kpl
III v/o (ei tehostinta). . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-3210 5.29 ???
III v/o TRW-tehostimella (Ø10/41mm/putkenreikä). . . . . . 17-3306 6.00 ???
III v/o ZF-tehostimella (Ø13/45mm). . . . . . . . . . . . . 17-3519 7.90 ???

Kumit eivät paljon maksa, n.2h työ ja aurauksen säätö 1/2h, korjauspajoilla hinta n.70€/h. Osta suojakumit motonetista, niin eivät niillä pääse rahastamaan.
sa
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 473
Liittynyt: 09:24 Keskiviikko 26 10 2005

ViestiKirjoittaja nukkumatti » 21:38 Perjantai 14 11 2008

sa kirjoitti:
korjauspajoilla hinta n.70€/h.


jopas on kallista siellä jossain :oops: :lol:
nukkumatti
Harrastaja
 
Viestit: 38
Liittynyt: 19:40 Tiistai 28 08 2007

ViestiKirjoittaja YLI-G » 23:15 Tiistai 18 11 2008

nukkumatti kirjoitti:
sa kirjoitti:
korjauspajoilla hinta n.70€/h.


jopas on kallista siellä jossain :oops: :lol:


eikös tuo rupee olemaan jo aika normi hinta paikassa kun paikassa..
tullessani tähän se oli jo rikki...
YLI-G
AutoGuru
 
Viestit: 532
Liittynyt: 22:10 Tiistai 11 11 2003


Paluu Volkswagen