camryn käyntiongelma

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

camryn käyntiongelma

ViestiKirjoittaja ksa » 18:35 Keskiviikko 31 08 2005

Mikä mahtaisi olla vikana kun -87 1.8 camry ei käy kunnolla, eikä lämpimänä lähde käymään. Vika ilmeni pikkuhiljaa tehojen häviämisenä ja nyt se ei pysy tyhjäkäynnillä ollenkaan. Kierroksia kun koneeseen saa niin kuulostaa siltä että ihan ok kaikki pytyt toimii, ja vehje kyllä liikkuu, mutta tehoja ei ole. Vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän kun näyttivät kuluneilta, mutta siitä ei ollut apua. Strobon kanssa katsoin että kaikille tulpille kipinää kulkee. Kaikki vinkit ovat tervetulleita, kiitoksia etukäteen! :)
ksa
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 18:26 Keskiviikko 31 08 2005

ViestiKirjoittaja Mimmi » 03:29 Torstai 01 09 2005

Kaasari likainen, kaasarin tyhjäkäyntipiiri likainen tai tukossa...
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3746
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja lekaseppä » 03:42 Torstai 01 09 2005

Ehkä kannattaisi suorittaa aluksi puristuspainemittaus. Myös imusarjan alipainemittaus voisi antaa vinkkiä, mutta mittarin kytkentäpaikkaa tuskin kannatta ryhtyä tekemään ellei sopivaa löydy valmiina. Tulkitsijoitakin voi digitöpselikaudella olla vaikea löytää :twisted: . Kaasuttimen puhdistus Mimmin arvion pohjalta ei varmaan pahaksi olis. Samalla voi tarkastaa mahdollisen pa-suodattimen ja pa-pumpun tuoton. Ilmansuodatin ja samalla huohotinjärjestelmä voivat myös näissä vanhemmissa suorastaan parkua huoltoa :wink: .
lekaseppä
AutoGuru
 
Viestit: 1143
Liittynyt: 15:20 Tiistai 18 11 2003

ViestiKirjoittaja ksa » 04:34 Torstai 01 09 2005

Puristuspaineet tuli mitattua ja kaikki muut oli yhtäläisiä paitsi kakkospytyllä. Muut näyttivät yli 11 ja kakkospytty 8. Koneen käydessä kun nappaa kakkoselta tulpanjohdon irti niin sillä ei ole mitään vaikutusta, muitten irrottamisesta kone sammuu. Viitannee ongelmaan kakkosen kohdalla? Mikä on kaasarin tyhjäkäyntipiiri? Polttoainesuodatin tuli vaihdettua nyt myös, ei apua siitäkään.
ksa
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 18:26 Keskiviikko 31 08 2005

ViestiKirjoittaja lekaseppä » 05:18 Torstai 01 09 2005

Tyhjäkäyntipiiri on tavallaan ( ja joskus kirjaimellisesti ) kaasuttimeen sisältyvä "pieni kaasutin", joka mahdollistaa käynnin silloin kun ilman virtaus on niin pientä ettei se riitä ottamaan polttoainetta pääpiiristä, eli juuri tyhjäkäynnillä. Pienistä määristä = pienistä suuttimista/kanavista johtuen se on herkkä tukkeentumaan. Tuo ero 3 bar on yhdessä tulppanjohtokokeen kanssa merkki "vakavasta viasta" . Tyypillisiä jatkotestejä ovat uusittu puristusmittaus öljytyllä sylinterillä ( tulos paranee - venttiilivuoto ) tai painekoe ko sylinterissä . Puristusasentoon, ykkönen silmään, käsijarru päälle ja tönkät eteen + taakse pyöriin. Sitten sopivalla liittimella paineilmaa sylinteriin ja koetetaan kuullostella vuotaako ylä- vai alakertaan. Lopullinen syy löytyykin sitten kannen ja tarvittaessa männän poisoton jälkeen :evil:, joten siitä voi kyllä aloitta ilman kokeitakin, koska mäntää e saa yleensä pois irroittamatta kantta . :cry:
lekaseppä
AutoGuru
 
Viestit: 1143
Liittynyt: 15:20 Tiistai 18 11 2003

ViestiKirjoittaja ksa » 06:34 Torstai 01 09 2005

Öljytty sylinteri.. Ei vissiin kovin paljoa öljyä tarvitse laittaa? Enpä ole ennen kuullut moisesta. Mutta enpä ole niin hirveästi touhunnutkaan näiden kanssa :) Kompuraa ei ole käytössä että paineilmaa en testeihin saa, tarvinnee varmaan avata koko vehje.. Huomasin tuossa että auton alta kun kuuntelee niin pientä kilinää kuuluu koneesta, yläpuolelta sitä ei kuule. Tuollainen kilinä voi tietysti kuulua mistä vaan, eikä välttämättä liity tähän ongelmaan mitenkään(?)
ksa
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 18:26 Keskiviikko 31 08 2005

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:47 Torstai 01 09 2005

Öljy pytyssä tiivistää alakerran jolloin selviää vuotaako ylös venttiileistä vai alas männänrenkaista
* Admin *

cee'd-TX, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 9842
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja ksa » 20:33 Torstai 01 09 2005

Pieni korjaus edelliseen infoon, ei se kakkospytty ollutkaan jossa oli tuo alhainen paine, vaan kolmonen. Mutta kakkosen johdon kun nappaa irti niin mitään vaikutusta ei tosiaan ole.
ksa
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 18:26 Keskiviikko 31 08 2005

ViestiKirjoittaja lekaseppä » 04:44 Perjantai 02 09 2005

Tuo tietysti sekoittaa pakan ja tulee uusi jako :lol: . Lyhyellä logiikallahan väliin ei sitten mahdu kuin tulppa ja sen johto asennusvirheineen. :roll: . Kansi ja pyörijä kun oli jo uusittu.
lekaseppä
AutoGuru
 
Viestit: 1143
Liittynyt: 15:20 Tiistai 18 11 2003

ViestiKirjoittaja ksa » 05:16 Perjantai 02 09 2005

Kaikki tulpat on vaihdettu uusiin ja keskenään, johtoja on vaihdettu jne. Nyt meni vaihtoon myös koko virranjakaja, käytetty vehje toisesta autosta. Ei silläkään vaikutusta. Seuraavaksi taitaa olla edessä kaasarin tutkiminen..
ksa
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 18:26 Keskiviikko 31 08 2005


Paluu Toyota