corolla 88- aisan muuttuvakurkkuinen kaasari 2E / säätämi

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

corolla 88- aisan muuttuvakurkkuinen kaasari 2E / säätämi

ViestiKirjoittaja siilo » 20:19 Perjantai 22 04 2005

Hei,

Paljon on ollut asiaa ko. vehkeestä ja sen toiminnasta / toimimattomuudesta. Mulla tosin auto käy kun kello mut jotain tarvis tehdä kun kulutus on n 10l / 100 km kaupungissa suht nätisti olen ajellut. Auto läpäisi katsastuksen nipin napin ( CO 3,25 raja 3,5 ) eli käy aika rikkaalla ja kuluttaa mielestäni suht paljon on kuitenkin vain 1.3 l moottori. Alipaineletkut olen vaihtanut, sähköosat ok ja niin myös kompensaattori.

Missä kannattais käydä säädättämässä pääkaupunkiseudulla kun ei viittis Kaivokselaankaan viedä, siellä kun on hinnat pilvissä. Ite ei viitti paljon säätää kun päästömittarikin on aika tarpeellinen kapistus näissä hommissa.

Ajetaan autot loppuun asti!!
siilo
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 15:30 Perjantai 28 03 2003
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Toyotalisti » 19:46 Tiistai 26 04 2005

Korjausoppaassa lukee suuren bensan kulutuksen syynä rikkaan seoksen. Eiköhän ne missä tahansa huoltoasemilla/korjaamoilla säädä seoksen kohilleen. Mutta hinnasta ei ole aavistustakaan. Vasta luin, että Toyotalla katsastus-tarkastus maksaisi 17€. Ja seoksen tarkastus sisältyy hintaan. Käy kysymässä, eihän tuo pahakaan hinta olisi :wink:
Toyotalisti
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 149
Liittynyt: 19:37 Sunnuntai 21 03 2004
Paikkakunta: Kuusamo

ViestiKirjoittaja eki » 20:40 Tiistai 26 04 2005

Joo, paitsi että noissa tyyppivikana on se rikastuslaite (kompensaattori) joka ajan ja vanhojen jäähdytysnesteiden takia jumii ja näin pitää ryyppyä jatkuvasti päällä. Uutta kehiin, mutta tuskin joka huoltsikalla alkavat vaihtamaan... :?
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja Toyotalisti » 05:03 Keskiviikko 27 04 2005

Ja jos nykii maatieajossa pintakaasulla niin sitten on ryyppy rikki.
Toyotalisti
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 149
Liittynyt: 19:37 Sunnuntai 21 03 2004
Paikkakunta: Kuusamo

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:56 Keskiviikko 27 04 2005

Tojon katsastustarkastus on ihan hyvä, etenkin jos pääsee itse viereen kuuntelemaan. Ideanahan siinä on päästä myymään lisätöitä, eli raha saadaan siitä. Vanhan auton omistajalle se kannattaa ottaa kuntotarkistuksena :lol:
* Admin *

cee'd-TX, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 9844
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Toyota