toyota corolla ke-10 -69

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

toyota corolla ke-10 -69

ViestiKirjoittaja toy77 » 17:39 Tiistai 08 06 2004

ostin tuos joku aika sit varaosa corollan,kaikki osat on paikallaan,en ostohetkellä edes yrittäny käynnistää konetta.no,nyt kokeilin lähteekö mylly pyörimää,ja katos vaan,heräshän se.mutta ilman ryyppyä ei pysy käynnissä,olkoon kone kuuma/kylmä,ja kun laittaa ilmanputsarin kotelon takas,kone sammuu.eli ryyppy pitää olla päällä ja kotelo pois....missä vika???taitaa olla kaasarissa,mutta missä siellä,muutamia suuttimia oon putsannu ja muutenkin puhdistellu...mutta ei vaan toimi :roll:
toy77
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 119
Liittynyt: 11:42 Torstai 12 02 2004

ViestiKirjoittaja Jante » 18:41 Tiistai 08 06 2004

Ainakin joutokäyntinopeus on varmaankin liian alhainen, rikastinhan nostaa myös joutokäyntinopeutta seoksen rikastamisen lisäksi.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3254
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja eki » 20:07 Tiistai 08 06 2004

Oletetaan että ilmansuodatin on puhdas.
Tuo ryypyn tarvis saattaa johtua siitäkin että tyhjäkäyntipiiri on tukossa. Solenoidi jumissa, tai tyhjäkäyntisuutin tukossa...
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja toy77 » 21:01 Tiistai 08 06 2004

joutokäynti nopeus on ok.missä se tyhjäkäyntisuutin sijaitsee ja soledoidi?putsasin suuttimen kaasarin pohjasta siin missä on koho ja sen vieressä olevan suuttimen missä on jousi...onko mikään aine tollasiin ongelmiin keksitty? :roll:
toy77
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 119
Liittynyt: 11:42 Torstai 12 02 2004

ViestiKirjoittaja eki » 21:27 Tiistai 08 06 2004

En tuosta nimenomaisesta autosta osaa sanoa, mutta sen solenoidiin tulee ainakin yksi sähköjohto, luultavasti sellainen sylinterimäinen potti kaasarin kyljessä. Virta sille pitäisi tulla heti kun sytytysvirran kytkee.

Sellainen spraytölkissä oleva tökötti, kuin 'carburettor cleaner' on aikas kovaa kamaa noihin. Sitä kun suihkuttelet sinne solenoidin paikkaan (kun otat sen irti) ja paineilmaa perään, niin jo luulisi tukot lähtevän... :wink:
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja Jante » 06:22 Keskiviikko 09 06 2004

Ei ole solenoidia KE10:n kaasuttimessa.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3254
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja teeseitseinsinoori » 13:01 Keskiviikko 09 06 2004

Joko se vetää jostakin ylimäräistä ilmaa tai sitten on tyhjäkäyntisuutin tukossa. Jälkimmäinen vaihtoehto on todennäköisempi. Ota kaasuttimesta kansi auki ja puhdista ekaksi neulaventtiilin juuressa oleva sihti (jos sellainen on). Sitten avaat suuttimen/-met ja paineilmalla ja rautalangalla kaivat ne auki...vaijerista saa purettua hyvän ohuen langan tähän hommaan. Kansi kiinni ja kokeilemaan.
Jos ei toimi niin tarkistus että kaikki putket ja letkut on paikallaan ja sitten starttipilotti avuksi. Suihkuttelet kaikki tiivistepinnat ja kuulostelet jos kierrokset nousee ja näin vuotokin löytyisi...
Veikkaan että suutin on hapettunut umpeen...
Uutta osaa ei osteta, maksoipa vanhan korjaaminen miten paljon tahansa...
teeseitseinsinoori
AutoGuru
 
Viestit: 1102
Liittynyt: 10:06 Keskiviikko 17 12 2003
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Jante » 06:34 Torstai 10 06 2004

Rautalangalla kannattaa mennä kaivelemaan suuttimia, niin eivät ainakaan ole enää oikean kokoiset(pehmeätä messinkiä tai vastaavaa).
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3254
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja teeseitseinsinoori » 07:06 Torstai 10 06 2004

No ei ne nyt hyvänen aika siitä rikkoonnu :lol: . Käyt ohuella langan pätkällä jokaisen reiän huolellisesti läpi ja paineilmaa perään. Ei se messinki (tai -seos) nyt kovinkaan pehmeää ole :lol:
Uutta osaa ei osteta, maksoipa vanhan korjaaminen miten paljon tahansa...
teeseitseinsinoori
AutoGuru
 
Viestit: 1102
Liittynyt: 10:06 Keskiviikko 17 12 2003
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja toy77 » 07:38 Torstai 10 06 2004

rautalankalla "hellästi"....katsotaan vielä kerran kaasutin :wink:
toy77
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 119
Liittynyt: 11:42 Torstai 12 02 2004

ViestiKirjoittaja Jante » 11:30 Torstai 10 06 2004

Eivät rikkoonnu, mutta väljistyvät...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3254
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja teeseitseinsinoori » 14:35 Torstai 10 06 2004

Ööh :roll: ...jos ne siitä rikkoontuisivat, niin Suomenmaassa kannattaisi pistää suutinkauppa pystyyn välittömästi :lol: Iät ja ajat niitä on milloin milläkin vaijerinsäikeellä kaiveltu ja minä en ainakaan ole yhtään suutinta saanut sillä konstilla rikki :wink: . Se on melkein väistämätön pakkokin, sillä jos se kunnolla hapettuu umpeen niin ei sitä enää pelasta mikään kaasutinspray tai muut ihmeaineet. Usko pois..ei sille mitään tapahdu kunhan et millään millin poranterällä käy sitä avaamaan....sopivan kokoinen sileä lanka on paras.
Uutta osaa ei osteta, maksoipa vanhan korjaaminen miten paljon tahansa...
teeseitseinsinoori
AutoGuru
 
Viestit: 1102
Liittynyt: 10:06 Keskiviikko 17 12 2003
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Jante » 06:45 Perjantai 11 06 2004

You can believe whatever you want to...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3254
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 06:54 Perjantai 11 06 2004

Kamoon Jante... Et vissiin ole koskaan yhtään kaasaria putsannut kun tuollaista väität. Jos keskivertoautossa kaasari on osina ehkä kerran elämässään niin siinä ei paljon suuttimien rassaus rautalanganpätkällä vaikuta, siis niiden väljistymiseen. Ei vaikka homman tekisi useamman kerran. Sitä paitsi milläs ne suuttimet sitten pitäisi avata? Jos niissä on oikeasti jotain paskaa, niin se ei millään spraylla ja paineilmalla mihinkään lähde.
'92 Cadillac Seville STS - '91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2373
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

ViestiKirjoittaja toy77 » 08:53 Perjantai 11 06 2004

näin on.... :wink:
toy77
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 119
Liittynyt: 11:42 Torstai 12 02 2004

Seuraava

Paluu Toyota