-86 323:sen korjausta rosvojen jäljiltä, apua tarvisin.

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

-86 323:sen korjausta rosvojen jäljiltä, apua tarvisin.

ViestiKirjoittaja jt_82 » 17:57 Tiistai 06 04 2004

Varkaat väänsi rattilukon rikki niin miten tuota pitäisi lähtee korjaamaan, pitääkö koko ohjausakseli vaihtaa vai miten tuon saisi korjattua?
Ilmeisestihän rattilukon pitää katsastuksessa toimia?
jt_82
Harrastaja
 
Viestit: 20
Liittynyt: 15:54 Torstai 19 02 2004
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:31 Keskiviikko 07 04 2004

Pitää toimia, yleensä rattilukon lukkokieli tai mekanismi antaa periksi. Uusi lukko ei ole kallis:
626 GC 82--87 Virtalukko. . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-8265 39.50
* Admin *

cee'd-TX, P924, MB230CE, GR650, GS850
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 9799
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 10:00 Maanantai 12 04 2004

Mutta eikös kyseessä ollut 323 ? Vai onko niissä sama virtalukko?
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2360
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:41 Tiistai 13 04 2004

Voorttimies kirjoitti:Mutta eikös kyseessä ollut 323 ? Vai onko niissä sama virtalukko?

Nonnih :oops: Numerotkin meni jo sekaisin kasikuus kolkakskol eikä kasikolmonen kuuskakskuus :cry: 323-BF 86->87 virtalukko 59.90e
* Admin *

cee'd-TX, P924, MB230CE, GR650, GS850
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 9799
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja jt_82 » 16:20 Tiistai 13 04 2004

Miten se vaihto onnistuu?
Irrotin kaikki tilpehöörit edestä mutta en vielä keksinyt että miten virtalukon saa siitä irti kun ei siinä mitään pultteja ollut vaan oli se jotenkin prässätty kiinni.
jt_82
Harrastaja
 
Viestit: 20
Liittynyt: 15:54 Torstai 19 02 2004
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:09 Keskiviikko 14 04 2004

Taitaa olla murtopultit kuten yleensäkin, eli kun pultti väännetään kiinni katkeaa kanta. Sillä estetään rosvolta rattilukon poisto tavallisella työkalulla. Ne pultit on joko sahattava, porattava tai hakattava auki.
* Admin *

cee'd-TX, P924, MB230CE, GR650, GS850
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 9799
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Mazda