Tukos?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Tukos?

ViestiKirjoittaja jyrki » 13:32 Lauantai 21 09 2002

Auto on E-mallin kadett farmari 1.3 S LS -85 (pierburg 2E3 kaasari).
Kaasarihan on kaksikurkkuinen toisessa kurkussa on rikastinläppä ja toisen kurkun kohdalla on (kurkun yläpuolella) "käyrä ohut pieni" putki mistä pitäisi ilmeisesti tulla bensaa kurkkuun :oops: , vaan eipä tule.
Joten kyseessä vissiinkin tukos? :lol:
Jykä
jyrki
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 95
Liittynyt: 20:31 Sunnuntai 19 05 2002
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja jyrki » 13:35 Lauantai 21 09 2002

Niin vähän pohjustusta tuohon juttuun.
Autolla pystyy ajamaan n. 500m ja sitten hyytyy, sitten starttaillaan uudestaan ja ajetaan 500m jne. jne. :)
Jykä
jyrki
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 95
Liittynyt: 20:31 Sunnuntai 19 05 2002
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja jyrki » 19:29 Sunnuntai 22 09 2002

No niin tukoshan siellä sitten oli (toivottavasti), ettei vaan käynyt hyvä säkä.
Irroitin kaasarin ja vähän putsailin, nyt sitten toimii. :D
Jykä
jyrki
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 95
Liittynyt: 20:31 Sunnuntai 19 05 2002
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:29 Maanantai 23 09 2002

Ja yksi hyvä tukoksien sulattelija on kaasuttimen puhdistusspray, kunhan sitä vaan saa ruiskittua kohteeseen... Bensasuodin kannattaa olla aina systeemissä ja pumpun jälkeen 8)
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Opel