Eli otsikon biili ja MY99
Saappi siis oirelee kylmänä niin, että kaupunkinopeuksissa kun päästää kaasun pois, jää veto nykimään tuohon 1000rpm pintaan. Ikäänkuin ei osaisi päättää pitääkö vetää vai irroittaa. Lämmettyä ongelmaa ei ole. Oire on tainnut olla melkein niin kauan kun olen auton omistanut, eli pari kuukautta. Koeajolla en luonnollisesti voinut asiaa huomata koska moottori ja vaihteisto olivat lämpimät. Myyjältä kyselin asiasta niin ei kuulemma ollut huomannut tuollaista.
Onko se nyt vaan merkki, että öljyt olisi korkea aika vaihtaa vai onko jotain vakavampaa odotettavissa? Öljyt olen vaihtamassa muutenkin kun minulla ei ole muuta kuin myyjän sana, että on vaihdettu säännöllisesti ja huoltokirjassa ei ole mainintoja pitkään aikaan öljyjen vaihdosta.
Toinen kysymys on vielä, että saako tuohon vaihdettua mittariston ns. bolt on metodilla, vai pitääkö vierailla techillä? On meinaan ilmeisesti diplomaattiautona vieraillut rapakon takana eli nopeusmittarissa on mp/h isolla ja km/h pienellä. Kyllähän tuohon on tottunut, mutta mieluusti vaihtaisin sen ettei käy kuin kummelin sketsissä.