nissan 1.6 vm.2000

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja 8749 » 08:56 Keskiviikko 21 05 2014

airbag valo palaa välillä ,joskus sammuu kun lyö nrkillä ratin keskiöön.
8749
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 07:49 Tiistai 01 06 2010

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja Wolfie » 14:17 Keskiviikko 21 05 2014

Kierukka kulunut loppuun tai ihan vaan huono kytkentä jossain liittimessä ratin likellä.
Wolfie
Harrastaja
 
Viestit: 10
Liittynyt: 10:16 Tiistai 21 02 2012

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja Jante » 08:29 Torstai 22 05 2014

Ei varmaan kannattaisi kovin järeästi nyrkittää rattia, ettei pussi lävähdä silmille...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja 8749 » 08:31 Torstai 22 05 2014

miten ratin keskiön saa irti,missä se kierukka on,kiitos.
8749
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 07:49 Tiistai 01 06 2010

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja Mimmi » 17:07 Torstai 22 05 2014

Jante kirjoitti:Ei varmaan kannattaisi kovin järeästi nyrkittää rattia, ettei pussi lävähdä silmille...

Itse asiassa kierukan ollessa poikki tyyny EI tule silmille. Tyyny kun kaipaa sähköä täyttymiseensä.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3830
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja 8749 » 09:48 Lauantai 24 05 2014

mistä johtuu että pensamittari nousee ja laskee ,vaikka on tankannut niin sevoi näyttää tyhjää ja välillä nousta.
8749
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 07:49 Tiistai 01 06 2010

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 13:49 Lauantai 24 05 2014

Anturivika todennäköisesti. Tai mittari itsessään tai sen johdotus on rikki.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2440
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja 8749 » 09:14 Tiistai 27 05 2014

lähteekö ratin airbag nostamalla ,vai onko ruuveilla kiinni.
8749
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 07:49 Tiistai 01 06 2010

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja Mimmi » 13:34 Tiistai 27 05 2014

Tyyny on aina joko ruuveilla tai jousiklipseillä kiinni ratissa.
Eli katse ratin taakse ja kurkkimaan ruuvien kantoja tai jousia, jotka ovat yleensä pitkulaisissa rei'issä.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3830
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja jpj » 19:49 Keskiviikko 04 06 2014

Jante kirjoitti:Ei varmaan kannattaisi kovin järeästi nyrkittää rattia, ettei pussi lävähdä silmille...

Ei pitäisi tulla silmille. Airbag-järjestelmä vaatii vähintään kahden anturin yhtäaikaisen törmäyshavainnon airbagien laukaisemiseen. Antureita on mm. keulan rakenteissa, B-pilar(e)issa kiihtyvyysanturi(t), ovissa paineanturit yms. Tämä juuri sen takia, että yhden anturin vikaantuminen tai yksittäisen anturin tahaton kuormitus ei aiheuttaisi vammoja autossaolijoille. Usein bagien lauettua tällaisen systeemin korjaaminen ja testaaminen on niin kallista, että auto menee suoraan lunastukseen.

Toki bagi tulee silmille jos johdot kytkee oikein, en sitä sano (kokeiltu on), mutta järjestelmässä oikein asennettuna ollessaan ei pitäisi tulla silmille.

Aina kannattaa olla varovainen ja pitää bagillisen osan kanssa puuhaillessa auton avaimet omassa taskussa ettei ne vahingossakaan eksy virtalukkoon.
jpj
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 116
Liittynyt: 08:58 Torstai 22 03 2012

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja 8749 » 16:02 Perjantai 06 06 2014

kiitos paljon olette hyviä ihmisiä.
8749
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 07:49 Tiistai 01 06 2010

Re: nissan 1.6 vm.2000

ViestiKirjoittaja 8749 » 19:05 Lauantai 21 06 2014

taka jarrupalojen vaihto.saako männän sisään ilman erikoistyökaluja,onko käsijarrun kiristys auton alla.mitä muuta tulee huomioida .kiitos
8749
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 07:49 Tiistai 01 06 2010


Paluu Nissan