Kirjoittaja pehkka » 16:27 Torstai 18 10 2012
Aika yleinen tauti että maavara kasvaa pikemmin kuin laskee vuosien saatossa. Auto nelitolppa nosturille eli sellaiselle että pyörät on kosketuksissa maahan. Käteen muistaakseni 10 tai oliko se 11 millin hylsy ja räikkäavain perään. Sama käy vanhalle Cx:lle ja xantialle kuin nykyisllle C5:sille.
Korkeuden säätöpanta on sijoitettu kallistuksenvakaajan kylkeen noin keskelle akselistoa, niin edessä kuin takana. Omalla C5 ajettu nyt 173 ja toisen kerran pitäisi hiukan pudottaa maavaraa, kun on vähän liian korkealla ja heiluu sivutuulessa ikävästi. Toki auttaa nuo uratkin asvaltissa kivasti.
Ota mittanauhalla lähtömitta rungosta vaikka nosturin reunaan. Käy nääs niin että kun löysäät kiristyspultin niin auto tipahtaa alas. Älä säihkähdä, niin kuulukin käydä. Käännä kiristyspantaa niin auto lähtee hiljaleen nousemaan. Käännä varovasti etten joudu ottamaan kaikkea alusta kun auto nouseekin liian ylös. Pidä muuten auto koko ajan käynnissä. Kiristyspannasta menee suora tanko parin palloniven välityksellä suoraan korkeuden säätimeen. Etu ja takapää säädetään periaatteessa samalla tavalla.
Kiusaa jousitusta roikkumalla painona tai nosta autoa ylöspäin jotta saat korkeuden säätiimen reakoimaan kuormaan. Näit näät että olet saanut säädettyä maavaran sopivalle korkeudelle.