Suzuki Ignisin kierrosluongelma

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Suzuki Ignisin kierrosluongelma

ViestiKirjoittaja petriko » 20:17 Maanantai 20 09 2010

Onko kenelläkään tietoa mikä mahtaa olla vikana kun kytkimen pohjaan/vapaalle vaihdettaessa kierrokset jää hetkeksi n. 2000. Sitten pikkuhiljaa laskee normaaliin n. 3-4 sekunnin päästä. kun polkaisee kaasua vapaalla/kytkin pohjassa nousee komeesti muttasama homma, jää hetkeksi n. 2000. Sitten pikkuhiljaa laskee normaaliin n. 3-4 sekunnin päästä. Ajaessa moottirijarrutuksella kaasupoljin ylhäällä kulutusmittari ei laske nollille vaan on 4,1 l/100km.

petri
petriko
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 20:12 Maanantai 20 09 2010

Re: Suzuki Ignisin kierrosluongelma

ViestiKirjoittaja Jante » 15:03 Tiistai 21 09 2010

Jaa-a...voisikohan kaasuläpän asentotunnistin (-anturi) oireilla noin?
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

Re: Suzuki Ignisin kierrosluongelma

ViestiKirjoittaja petriko » 08:01 Torstai 23 09 2010

Ensinnäkin. Tietämättömänä kysyisin, että onko kuvassa oleva mötikkä tyhjäkäyntimoottori?
Lueskelin useita foorumeja ja jossain neuvottiin ottamaan liitin irti tyhjäkäyntimoottorista (otin se kovassa näkyvästä mötikästä) ja kokeilla käyntiä.
No tein niin ja tapahtui seuraavaa. Auto toimi kuin unelma, eli kierrokset nousi ja laski normaalisti. Onko nyt käsitettävä, että vika on tässä mötikässä?

Klikkaa linkkiä tai kopioi osoite osoiteriville
http://www.saunalahti.fi/petrikov/kuvia/230920101280.jpg

Petri
petriko
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 20:12 Maanantai 20 09 2010

Re: Suzuki Ignisin kierrosluongelma

ViestiKirjoittaja Mimmi » 08:24 Torstai 23 09 2010

TYhjäkäyntimoottorilta vaikuttaa.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3838
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suzuki Ignisin kierrosluongelma

ViestiKirjoittaja petriko » 15:15 Torstai 23 09 2010

Aaah, niin oli. Putsasin sen (tai mitä ny räpelsin) elektroniikan puhdistussuihkeella ja teflonia hieman. Nyt toimii, kuinka kauan sitä ei tiedä.
Nyt kuitenkin koeajoin ja pelittää h...vetin hyvin.

kiitoksia
petriko
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 20:12 Maanantai 20 09 2010


Paluu Suzuki