Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:
Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot: 1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen. 2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen. 3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy. 4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen. 5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella? 6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?
Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida: 1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen. 2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien. 3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia. 4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.
Sinä ranskalainen insinööri, mene lähinpään ravintolaan ja tukehdu patonkiin ja pastikseen sillä niin pe######ä on suunnittelemasi lyhty, minulla meni kaks tuntia vaihtaa parkkilamppu, bemussa 2min.
Kirjoittaja Pösöttäjä » 10:43 Sunnuntai 28 06 2009
Ranskalainen insinööri saa seuraa italialaiselta, saksalaiselta, espanjalaiselta, ruotsalaiselta, britti, korealaiselta sekä unohtamatta japanilaista insinööriä. Insinööri = ingenjör = ei minkään tekijä Ja sen huomaa...
Vihdoinkin viisastunut ja Japsi-hybridiin vaihtanut. jaa että "AutoGuru"... Yeah right!
Vartissa olisit irroittanut koko umpion, vaihtanut kerralla varmuuden vuoksi kaikki polttimot, ja toinen vartti takaisin laittoon. Noin ensimmäistä kertaa tehtyinä asennusaikoina. Seuraavalla kerralla enää puolet tuosta ajasta.
Havaittu autossa kuin autossa helpoimmaksi polttimon vaihtotavaksi, ellei sorminäppäryys riitä.
Tallissa parhaillaan viisi Datsunia, Suzuki, Honda, Peugeot ja Citroen
Vaihdoin myös saaran etuparkkipolttimon ja ihmettelin miten näin helppo homma on olevinaan näin vaikeaa...Sitten kurkkasin lamppua 'silmiin' ja sieltähän polttimon pystyi kohdistamaan. Ranskalaiset autot ovat naispuolisia