Xsara lokasuojista maali lähtenyt

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Xsara lokasuojista maali lähtenyt

ViestiKirjoittaja weedee » 10:35 Maanantai 14 08 2006

Voi p*****e...

Edellinen omistaja ei ole asentanut xsaraan roiskeläppiä. Nyt on maali lähtenyt peltiin asti molemmilta puolilta peukalonpään kokoiselta alueelta. Vaurio kohta on siis etulokasuojan alanurkassa siinä missä roiskeläpän pitäisi olla. Eli periaatteessa kohta ei näy jos katsoo autoa suoraan sivusta.

Tein hätäkorjauksena putsin asetonilla, ruosteensuoja pohjamaali ja kivenisku massa.

Miten toi korjataan siten, että kestää?
weedee
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 110
Liittynyt: 17:11 Sunnuntai 11 01 2004

ViestiKirjoittaja cedricfan » 12:42 Tiistai 15 08 2006

Maalia väliin tai kiveniskusuojan päälle, muuten hyvä.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10035
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja weedee » 18:57 Tiistai 15 08 2006

Tarttuuko varsinainen "pintaväri" sen bitumipohjasen kiveniskumassan päälle?
weedee
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 110
Liittynyt: 17:11 Sunnuntai 11 01 2004

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:19 Keskiviikko 16 08 2006

Yleensä kivenisku=helmamassan päälle juu, purkissa lukee "päällemaalattavissa" kun tarttuu.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10035
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja weedee » 17:50 Perjantai 18 08 2006

Mitä hyödyttää maalata kiveniskumassan päälle, kun maali vain lähtee siitä uudestaan pois?
weedee
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 110
Liittynyt: 17:11 Sunnuntai 11 01 2004

ViestiKirjoittaja eki » 01:55 Sunnuntai 20 08 2006

Siksi kun sen maalin alla on joustava kerros, kivet eivät syö maalipintaa niinkään kuin jos se maalipinta olisi kovalla pohjalla...
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja weedee » 11:55 Perjantai 25 08 2006

Ok...hitto kun menin jo levittämään sen massan eikä tullut hankittua sitä oikeaa väriä.

Jos haluan maalata massan päälle nyt, niin miten se massapinta kannattaa puhdistaa ennen värin levitystä?
weedee
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 110
Liittynyt: 17:11 Sunnuntai 11 01 2004

ViestiKirjoittaja cedricfan » 13:23 Perjantai 25 08 2006

Siis massa ei ole päällemaalattavaa = helmamassaa =kiveniskusuojaa? Silloin se täytyy poistaa.
Jos se taas on päällemaalattavaa niin tuore puhdas pinta (ei kostea eikä likainen) on ainoa tarve. Kenties kevyt pyyhkäisy tinneririevulla varmistukseksi.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10035
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Citroen