Ladan veivi?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Ladan veivi?

ViestiKirjoittaja rapa » 17:54 Sunnuntai 28 12 2003

Minne kummaan ovat kaikki veivit tästä maasta kadonneet? Minulla on ollut useita Ladoja ja kaikista on tuo kapine puuttunut. Ei löytynyt lyhyellä puhelinkierroksella romiksistakaan. Nähtävästi on olemassa "pimeät markkinat" näille veiveille.8)
Väitti eräs pohjosen kaveri, et vanhan Zetorin veivi kävis Ladaan, lieneekö perää? Taitaa olla helpompi jäljittää se! 8O
rapa
Harrastaja

ViestiKirjoittaja Turbiini » 11:20 Maanantai 29 12 2003

Heh mulla on veivi mutta ei reikää nokalla. Pitänee sekin porata joku päivä.
Turbiini
Ahkera harrastaja

ViestiKirjoittaja rapa » 09:21 Torstai 22 01 2004

No vaimo sai työkaveriltaan veivin, hip hurraa! Ai mihin veiviä tarvitsen; vaimon Igorin nokkaketju rallattaa, niin että raitti raikaa. Ketjun laahain ei ole itsesäätyvä, vaan kandee öljynvaihdon yhteydessä löysätä laahain ja pyörittää moottoria muutaman kerran ja avot säätö on tehty. Eikös tämä koske myös hihna-mallejaki?
rapa
rapa
Harrastaja

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:52 Torstai 22 01 2004

Tulee ihan nuoruus mieleen kun veivasin punaista kakkulaatikkoperusmallia sen samperin ketjun takia itsekin :lol: Hihnakoneessa on jousivoimalla toimiva kiristin, joka lukitaan niitten kierrosten jälkeen. Vaihtoväli lienee 60.000km ja välikiristys ei taida olla niin tuikitarpeellinen kuin kettingillisissä :roll:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta

ViestiKirjoittaja lekaseppä » 22:37 Perjantai 06 02 2004

Kyllä sillä veivillä sai 1200 Combin käyntiinkin, jos tekniikan taisi :D . Jotenkin on sellainen muistikuva, että 1500S:sä olisi kammen asennuksen esteenä ollut muutakin kuin peltiä, jäähdyttäjä jotenkin erilainen?
lekaseppä
AutoGuru

ViestiKirjoittaja asm426 » 23:40 Perjantai 24 03 2006

Joo pelti on ainakin siinä esteenä... muistaakseni joissakin ainakin osassa tarvike syyläreistä ei ole sitä reikää mistä kampi menee läpi.. sekä kaikista oleellisin on se kampuran hihnapyörä.... eli taitaa uudemmassa mallissa puuttua se hahlo johon veivi menee... olen kokeillut vanhemman 1200L mallin käynnistystä veivillä ja kunnon rykäisyllä se idänihme perkele vaan starttaa.. (pitää olla vaan kaikki sähköosat kunnossa..sekä pyöräytys pitää aloittaa oikeasta kohdasta..) :wink:
asm426
Harrastaja

ViestiKirjoittaja mibbi » 04:09 Sunnuntai 02 07 2006

Minä olen tehnyt Laadan veivistä kaivon kannen aukaisukoukun. Tuohon se sopiikin erinomaisesti. Laadassa kun ei ole veiville reikää puskurissa eikä jäähdyttäjässä. Mutterin pää on kylläkin veiville muotoiltu.
-- mibbi --
mibbi
Harrastaja

Paluu Lada