Kirjoittaja pplehto » 17:40 Keskiviikko 08 06 2005
Taisin selittää vähän harhaanjohtavasti... Vähän epäilen, ettei vika olisi kiihdytyspumpun kalvossa tms. sillä nyt auto nykii vaikka kaasua pitäisi kauan samassa asennossa esim. pohjassa. Kiihdytyspumpun toimintahan vaikuttaa (ainakin minun tietääkseni) vain kaasun lisäystilanteessa. Nyt siis auto ei nyi ollenkaan tyhjäkäynnillä, nykii hiukan, kun kiihdyttää pikku hiljaa (esim. kaasu pitkän aikaa puolessa välissä isolla vaihteella) ja nykii hurjasti, kun kiihdyttää kovaa (esim. vitosella kaasu pohjassa pidemmän aikaa).
Eli mitä enemmän vetoa, sitä enemmän nykimistä tai oikeastaan pätkimistä sillä nykiminen on niin rajua. Huom! Ryyppy päällä nykimistä ei ole havaittu ja muutenkin oireet ovat hiukan toisaikaisia eli niitä ei esiinny ihan aina. Järkeilisin niin, että mitä enemmän on kaasua (ja vetoa) sitä enemmän pitäisi olla sytytysennakkoa mutta virranjakajan alipainesäädin ei aina säädä sytytystä aikaisemmalle...
Daewoo Nubira 1.8 CDX STW