Neliveto hukassa

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Neliveto hukassa

ViestiKirjoittaja hakomaa » 13:55 Maanantai 28 10 2002

TERE

Onko kukaan törmännyt vastaavaan?
Mittaristossa pala sekä nopean että hitaan nelivedon merkkivalot.
Valisimen kääntäminen ei vaikuta mihinkään - ei valoihin eikä vedon kytkeytymiseen.

Merkkihuolto väittää kytkentä moottorin sekä nopeuden tunnistimen olevan hajalla. Hintaa on sen mukaan.

Moottorin kunto on ilmeisesti helppo tarkistaa (löytyykö kytkentä kaavaa), mutta kuis se nopeuden tunnistin.

Jos molemmat vaihtaa, niin pitääkö tehdä jotain resetointeja?

terv.HjH
hakomaa
Harrastaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 10:16 Maanantai 28 10 2002
Paikkakunta: Turku

Neliveto hukassa edelleen

ViestiKirjoittaja hakomaa » 10:15 Perjantai 22 11 2002

TERE

Olipa Musso eilisen päivän merkkihuollossa.
Edellisellä kerralla diagnosoivat siirtomoottorin sekä nopeustunnistimen olevan rikki. No eilen vaihtelivat niitä ja totesivat molempien olevan kunnossa. Nyt sitten ollaan jälleen lähtö tilanteessa.

Löytyisikö keneltäkään Musson manuaaleja sähköisenä tai paperiversiona?

terv. HjH
hakomaa
Harrastaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 10:16 Maanantai 28 10 2002
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Jante » 14:46 Maanantai 06 01 2003

Kyllä vaikuttaa Ssang Yong tosi luotettavalta merkiltä... :(
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:31 Tiistai 07 01 2003

Kyllä osa murheista johtuu myös siitä että kuolleella, pienellä merkillä ei ole kunnon organisaatiota = tietotaitoa! Kun uutta ei saada myytyä tilalle ei kannata palvella niin hyvin nykyomistajia, eikä reilun sadan auton kannalla synny kunnon kokemusta huoltomiehille. Kiitos Kuituselle, virkamies kun saa Suomessa päättää eduskunnan puolesta autoverosta ja lopetti despoottina verolla uusien maasturien tuonnin...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 14:16 Tiistai 07 01 2003

Näinhän se on... :(
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja DELETED » 19:12 Lauantai 11 01 2003

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja Jante » 20:11 Sunnuntai 12 01 2003

Opeleita on tietysti tosi paljon liikenteessä, johtuu siitäkin, mutta myös siitä, että monet ns. tee-se-itse-käpälöijät ostavat niitä ja rassaavat vaikka ei olisi välttämättä tarvettakaan...liika "huolto" on aina pahasta :!:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Vieras » 12:31 Tiistai 14 01 2003

Auto ei ole tuttu, mutta vika saattaa olla mittaristossa, onko polttoaine mittarin ongelmat selvinneet?

Jos merkkivalot ja polttoaine mittari on samassa "mittaristossa" niin ongelma voi hyvinkin todennäköisesti olla juuri mittaristossa.

Vanhemmissa autoissa oli joskus ongelmana polttoainemittarin "jännitteensäätimen" kärvähtäminen, uudenpien autojen mittareissa onkin jo prosessorit.

RR :?:
Vieras
 

Minä tiedän tämän!

ViestiKirjoittaja MegaGuru » 09:01 Maanantai 28 01 2008

Laturi rikki. Tarkasta latausvirta.
MegaGuru
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:58 Maanantai 28 01 2008


Paluu Ssang Yong