DELETED

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Nykii sateella

ViestiKirjoittaja DELETED » 16:30 Lauantai 28 12 2002

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja Mimmi » 16:56 Lauantai 28 12 2002

Luultavimmin sinulla joko puolan tai tulppien johdot ovat "lopussa" ja lyövät kipinöitä läpi ennen tulppaa (joka "lyö läpi" hallitusti). Virranjakajan kansikin voi olla halki.
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3832
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:25 Torstai 02 01 2003

Jep, ja kun sähköt on Lucasta niin kostean sään murheet ovat vakiovaruste... Puolen tusinan Minin jälkeen on opittu mm että heitä ekana pois se kuminen suojakortonki jakajan päältä jollei joku ole jo ennen sitä tehnyt. Sitten laita suojus maskin taakse jakajan eteen, se kun on siinä framilla kaikelle märälle muuten!
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja DELETED » 17:28 Torstai 02 01 2003

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja Jante » 19:55 Torstai 02 01 2003

Luin yhdestä viime vuoden Moottori-lehdestä, jossa oli artikkeli Minin historiasta, että tuo on ihan tyyppivika niissä!
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 14:30 Maanantai 06 01 2003

Alunperin moottori oli tarkoitus asentaa toisinpäin, ja silloin virranjakaja olisi jäänyt rintapellin puolelle, mutta jostain syystä(en muista artikkelia enää), olisiko liittynyt voimansiirron muutoksiin vai siihen kun jäähdyttimen paikkaa muutettiin prototyypeissä, moottori käännettiin lopulliseen asentoonsa. Tästä tulikin probleemia sitten... :oops:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:26 Tiistai 07 01 2003

Ei kun kaasari jääti vielä nykyistäkin helpommin siellä etupuolella. Jopa tuolla koneen takana laittelivat niitä sähkölämmityskierukoita sinne vuosien varrella avuksi. Jakaja ei murheillut niin paljoa uutena kun siinä oli niitä skordareita suojana, vasta aika alkoi tehdä tepposiaan todella nopeasti sekä Suomen kamalat säät...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 14:28 Tiistai 07 01 2003

Niinhän se olikin....dementia painaa päälle jo tällä iällä :wink:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja gillard » 19:08 Sunnuntai 13 06 2004

Vastaava ongelma voidaan ratkaista helposti asentamalla tiskihansikas jakajan päälle , sormia on saman verran kuin lähtöjäkin .hansikkaan helma vain niin alas , ettei vesi sisään roisku ja värin saa itse valita.
PS: Tämä on muuten vanha rallikonsti ja toimii edelleenkin , toinen asia olisi muistaa pyyhkäistä kuivalla paperilla sateen tai pesun jälkeen jakaja kuivaksi, samalla tulee tarkastettua jakajan kunto eikä tippa öljyä jakajan akselillekkaan pahaa tee, niin toimii ne epäkeskosäätimetkin paremmin.
Harri Tuominen
gillard
Harrastaja
 
Viestit: 13
Liittynyt: 20:43 Keskiviikko 02 10 2002
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 16:28 Maanantai 14 06 2004

gillard kirjoitti: toinen asia olisi muistaa pyyhkäistä kuivalla paperilla sateen tai pesun jälkeen jakaja kuivaksi, samalla tulee tarkastettua jakajan kunto eikä tippa öljyä jakajan akselillekkaan pahaa tee, niin toimii ne epäkeskosäätimetkin paremmin.


Tosin tuo jakaja sijaitsee niin kusipäisessä paikassa, ettei sitä juuri mieli tee alkaa ronkkimaan kuin ehdottoman pakon edessä. :x Nimimerkillä kädet verillä kun työkaverin Miniin vaihdoin pyörijän ja jakajan kannen...
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:34 Tiistai 15 06 2004

Voorttimies kirjoitti:
gillard kirjoitti: toinen asia olisi muistaa pyyhkäistä kuivalla paperilla sateen tai pesun jälkeen jakaja kuivaksi, samalla tulee tarkastettua jakajan kunto eikä tippa öljyä jakajan akselillekkaan pahaa tee, niin toimii ne epäkeskosäätimetkin paremmin.


Tosin tuo jakaja sijaitsee niin kusipäisessä paikassa, ettei sitä juuri mieli tee alkaa ronkkimaan kuin ehdottoman pakon edessä. :x Nimimerkillä kädet verillä kun työkaverin Miniin vaihdoin pyörijän ja jakajan kannen...

Aika monessa Minissä on maskin pikalukitukset (kaksi isoa pyöreää "mutua") jotta ei tarvitisis purkaa kaikkia pikkuruuveja aina. Toinen vinkki on niitata päätykaaret keskiosaan, niin koko maski tulee yhtenä palana. Se vanha "johdot sivulle" kansi oli muuten itsellä paljon vähemmän kosteusherkkä...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 15:52 Tiistai 15 06 2004

Tuossa yksilössä ei näyttänyt olevan mitään pikaista irroitusta maskille. Laturin hihnakin siitä pitäisi vaihtaa, mutta totesin sen olevan vielä mielenkiintoisempi homma... maski irti niin sitten sen _ehkä_ saisi tehtyä, toinen käsi maskin aukosta sisään ja toinen alakautta... Ja kiristyspultti on todella mielenkiintoisessa paikassa. Kyllä joka kerta kun sitä autoa on joutunut/päässyt nysväämään, käy mielessä että mitähän ihmettä sillä Issigoniksella on päässä liikkunut aikoinaan... No ero hullun ja neron välillä onkin häilyvä. :)

Okei, jottei vallan valitusvirreksi menisi niin tulpat on ainakin pirun helppo vaihtaa!
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

ViestiKirjoittaja Jante » 17:29 Tiistai 15 06 2004

Kyllä Alec oli viisas jäbä, mutta aika on ajanut todellakin ohi tuon koirankopin. Uusi Mini on toista maata, mutta senhän tekeekin BMW...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:45 Keskiviikko 16 06 2004

Voorttimies kirjoitti:Tuossa yksilössä ei näyttänyt olevan mitään pikaista irroitusta maskille. Laturin hihnakin siitä pitäisi vaihtaa, mutta totesin sen olevan vielä mielenkiintoisempi homma... maski irti niin sitten sen _ehkä_ saisi tehtyä, toinen käsi maskin aukosta sisään ja toinen alakautta... Ja kiristyspultti on todella mielenkiintoisessa paikassa. Kyllä joka kerta kun sitä autoa on joutunut/päässyt nysväämään, käy mielessä että mitähän ihmettä sillä Issigoniksella on päässä liikkunut aikoinaan... No ero hullun ja neron välillä onkin häilyvä. :)

Okei, jottei vallan valitusvirreksi menisi niin tulpat on ainakin pirun helppo vaihtaa!

Kyllä se onnistuu, mutta ei ole mikään mukava homma, eli kannattaa tehdä valmiiksi kerralla hyvin. Onneksi nykyhihnat on paljon vanhoja kestävämpiä :lol:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Janappa » 16:00 Maanantai 18 10 2004

lucashan oli tunnetusti pirun hyvä saarnamies, mut sähkömiehen vikaa siinä ei todellakaan ollut... l :lol:
Janappa
Harrastaja
 
Viestit: 46
Liittynyt: 14:42 Sunnuntai 01 02 2004
Paikkakunta: Jojensuu


Paluu Metro, Mini (Austin ja Morris ym.)