Xsara kytkin luistaa

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Xsara kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Juhalon » 16:15 Sunnuntai 14 10 2007

Alkoi tänään xsara vm 2000 2.0 hdi ajettu 180tkm kytkin luistamaan kiihdyttäessä.

Onko normaalia vai onko kytkimen luistaminen ennenaikaista muihin xsaroihin verrattuna?

Ja onko mitään tietoa mitä kytkinlevyjen vaihtoremppa mahtaa maksaa? Voiko kytkintä jotenkin säätää vai onko se automaattisesti vaihdettava?
Juhalon
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 15:52 Sunnuntai 14 10 2007

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:29 Maanantai 15 10 2007

Lienee automaattisäätöinen vaijerihallinta, eli edes vaijeria ei tarvitse tai voi säätää :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Juhaa » 07:07 Keskiviikko 17 10 2007

Nyt on kytkin pitänyt normaaliajossa hyvin, olen nyt ajellut n.200km luistamisen jälkeen..

Sen verran kuitenkin arveluttaa, että pitäisi etsiskellä edullisia citroen korjaamoja Lohja - Espoo alueelta. Eli kertokaa missä saa edullista ja hyvää hoitoa autolle..
Juhaa
Harrastaja
 
Viestit: 37
Liittynyt: 10:36 Tiistai 10 04 2007

ViestiKirjoittaja citrixx » 05:27 Maanantai 22 10 2007

Itsekkin olen huomannut että joskus luistaa pika pikaa vaihdetta vaihtaessa??? Tuo on kyllä vaijerilla oleva systeemi mutta ei mitään säätömahdollisuuksia koko vaijerissa?
Eli tuo luistaminen on varmaan sitten siinä kohden jossa ei vielä ole tullut sinullakaan sitä säätöpykälää eli kun luisti ja vähän enemmän kului pinta niin säätö tuli sitten kohdalleen jälleen kerran kun automaattinen säätö pelasi,..

Ainakin 1.6. litran koneessa on aika perinteinen levysysteemi ja ei mitenkään poikkeava vaihtotyöltään ja hinnaksi laskin jotain 250-400€ koko vaihto homman,mutta ei hätiä mitiä niin kauan kuin ei tule puoliautomaattista autoa kytkinlevyn myötä... :D
citrixx
 

ViestiKirjoittaja Juhaa » 08:04 Maanantai 22 10 2007

Veholla korvausarvio kytkimelle 750€. no eipähän tartte siellä käydä :D
Juhaa
Harrastaja
 
Viestit: 37
Liittynyt: 10:36 Tiistai 10 04 2007

sitikan kytkin

ViestiKirjoittaja jartsa4 » 17:57 Maanantai 22 10 2007

meillä kanssa menossa korjaamolle sitikka 99 xsara kytkimen painelaakerin ulinan takia. ei luista mutta kovaa meteliä pitää laakeri. päätin samalla että koko holohoito uusitaan samalla kun kerran aletaan aukomaan.ajettu autolla 250000 ja ei tiemmä ole vielä uusittu kytkintä. kohta kyseiseen autoon onkin sit uusittu kaikki mahdollinen ja mahdotonkin:) kytkin rempalle tulee hintaa kaikkineen 500 euroa. sis:mm.painelaakerin kytkinlevyn ja paineasetelman. että jos pitää avata niin samalla kaikki uutta sisään.
jartsa4
Harrastaja
 
Viestit: 21
Liittynyt: 22:00 Perjantai 12 10 2007

ViestiKirjoittaja citrixx » 05:09 Keskiviikko 24 10 2007

niin,bx vanissakin näytti olevan samoissa eli 260tkm paikkeilla oli koko kytkin loppu,Joten kyllä enempi kuin suositeltavaa vaihtaa sitten kaikki ne kytkin osat uusiin kun ne ei ole enää niin kauheissa hinnoissa ja ei tule enää turhaa availua vanhojen osien takia..
Mutta kannattaa kyllä kysellä ja koittaa kilpailuttaa korjaamoja hintojen puolesta jos ei tosiaan itse halua tai ole paikkaa vaihtaa kytkintä vaikkapas.
SAmalla kun sen kytkinkotelo auki niin kannattaa toki putsata se sisältä ja muistaa se kytkinakselin rasvaus myöskin että painelaakeri toimii kivuttomasti.
citrixx
 


Paluu Citroen