Xsantia 1.8 v94 oikean vetonivelen vaihto miten

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Xsantia 1.8 v94 oikean vetonivelen vaihto miten

ViestiKirjoittaja Antti kantonen » 18:05 Tiistai 04 09 2007

Nii miten saa oikeanpuoleisen vetonivelen irti vaihteistosta asti.
Antti kantonen
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 383
Liittynyt: 19:47 Perjantai 20 05 2005
Paikkakunta: Naantali

ViestiKirjoittaja jate2 » 23:07 Tiistai 04 09 2007

Se akseli on kaksiosainen. Siinä on välilaakeri, joka täytyy irroittaa. Muuten lähtee ihan vetämällä ulos laatikosta. Vetoakselin stefa on herkkä rikkoutumaan, joten se pitäisi vaihtaa aina kun käyttää akselin irti laatikosta. Älä päästä sitä oik. vetarin väliniveltä purkautumaan, ainakaan auton alla... Siellä on tripoid-tyylin nivel, jossa on purkautuva kruunu. On ikävää metsästää niitä neulalaakerin neuloja lattialta/ maasta ja nivelmaljan pohjalta...
ÄÄH, ...tana, anna LEKA!!!
jate2
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18:07 Maanantai 09 02 2004
Paikkakunta: Tampere

Moro

ViestiKirjoittaja Antti kantonen » 16:52 Keskiviikko 05 09 2007

Joo kiitti vinkistä
Antti kantonen
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 383
Liittynyt: 19:47 Perjantai 20 05 2005
Paikkakunta: Naantali


Paluu Citroen

cron