XM -91 Ei käynnisty 2kk tauon jälkeen

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

XM -91 Ei käynnisty 2kk tauon jälkeen

ViestiKirjoittaja Risto Iivari » 19:22 Maanantai 27 08 2007

XM -91 V6 Autom Ei käynnisty 2kk tauon jälkeen.
Bensaa tulee putkesta tarvittaessa. Tulppakin kipinöi.
Bensamittari näyttää kuolleelta. Kierroslukumittari näyttää omiaan startatessa.
Onkos tää niitä sähköliitos- ja maadoitusjuttuja? Menenkö nyt WD-40 purkin kanssa liittimet läpi ja kiristän kaikki maajohtimen näköiset?
Hiilidioksiidit syntyy polttoaineesta -ei autosta!
Risto Iivari
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 19:00 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja jate2 » 21:42 Maanantai 27 08 2007

Viittais vähän siihen suuntaan... Maadoituspisteitä löytyy sitte ympäri autoa, riippuen vähä millainen johtosarja on tehtaalla sattunu käteen...
-Konehuoneesta löydät, ehkä tulipellistä (sisäpuolelta), a-pilarista jne.
Sulakerasian liitoksiakin kannattaa heilutella... Laita myös kunnollinen maajohto koneen ja korin välille...
Laita liittimiin mielummin Electric Cleaneria, ei CrC 556 tai WD-40, hätätilassa käy nekin...
ÄÄH, ...tana, anna LEKA!!!
jate2
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18:07 Maanantai 09 02 2004
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Mimmi » 07:32 Tiistai 28 08 2007

Lataa akku.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3830
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Risto Iivari » 09:19 Tiistai 28 08 2007

Akku on ladattu ja kokeiltu välillä toisellakin. Nyt vaan reippaasti liitoksia kiristämään
Hiilidioksiidit syntyy polttoaineesta -ei autosta!
Risto Iivari
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 19:00 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Risto Iivari » 20:10 Tiistai 28 08 2007

Ei auttanut :x Startattaessa kone saattaa "luvata" parin sekunnin välein ja sitten pysähtyä kuin seinään!!??
Lisätietona: omistaja kertoi saaneensa sen käymään -kävi vaivalloisesti ja sammui minuutin päästä.
Voisiko joko olla mennyt sekaisin??
Hiilidioksiidit syntyy polttoaineesta -ei autosta!
Risto Iivari
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 19:00 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Jante » 07:09 Keskiviikko 29 08 2007

Milloin jakopään hihna on vaihdettu? Jaon voisi kyllä tarkistaa...ei varmasti lähde käyntiin, jos on hypännyt monta hammasta.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:31 Keskiviikko 29 08 2007

Tuosta starttaamisesta tulee mieleen kaksi asiaa:
-Startti liki jumissa
-Koneen maadoitus koriin ja korista akkuun vajaa
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10022
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja OH2KV » 20:27 Keskiviikko 29 08 2007

Todella aikainen sytytyshetki "töksäyttää" kanssa koneen pysähdyksiin, mutta noin uudessa autossa jossa jo lienee elektroniikkaa ohjailemassa sytytyshetkeä, vika voi olla jaossa, tai elektroniikka säätää jostain syystä sytkän aikaiselle.

Onko ruiskuvehje? Saako vikakoodeja elektroniikasta luettua?

Kovilla kierroksilla(kuten kiekkamittarisi ilmeisesti startatessa näyttää) sytkä pitää olla reilusti aikaisemmalla kuin starttauskierroksilla. Jotakin pyörintänopeusanturia veikkaisin vialliseksi.
Nissan, Datsun, Tunturi ja Solifer.
Esson mopot.
OH2KV
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 280
Liittynyt: 22:01 Keskiviikko 30 08 2006
Paikkakunta: Kirkkonummi

ViestiKirjoittaja Jante » 12:53 Torstai 30 08 2007

Kaikki Citroen XM-mallit ovat olleet polttoaineen suihkutuksella varustettuja.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ongelmasi

ViestiKirjoittaja citrixx » 04:14 Keskiviikko 05 09 2007

--sytytys (puola sökö)

.--kaasuläppä moottori (tukossa,paskanen)

joku anturin johto irti (ecu saa väärää infoa)

jako hypännyt asteen (tarkasta/tarkastuta)

oletko tarkastanut sen flektin vastuksen?
citrixx
 

ViestiKirjoittaja jip59 » 23:36 Perjantai 07 09 2007

Jos startatessa "pökkii" kuvaan sopis nokan tai kammen asentoanturivika.Kun ei osaa ohjata kipinää oikealle kohdalle niin pökkii. Suosittelen vikamuistin lukua. Joissain autoissa vaatii 6 sekunnin yhtämittaisen starttauksen ja sen päälle vikamuistin luvun ilman virran katkaisua että vika jää muistiin
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1087
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"

ViestiKirjoittaja Jante » 18:33 Sunnuntai 09 09 2007

Kampiakselin tunnistimen vikaantuessa käynnistyminen estyy, se on totta. Tai toimii välillä.

Nokka-akselin tunnistimen mykistyminen aiheuttaa vain ns. pidemmän vieterin käynnistykseen, ei estä käynnistymistä kokonaan.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002


Paluu Citroen