BX.n oikut

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

BX.n oikut

ViestiKirjoittaja osborne62 » 22:19 Sunnuntai 10 06 2007

Osaako antaa neuvoo mikä on; 1,6 GTi -89 kun sille antaa kenkää pukkaa hirveet savut sitten ajelee normaalisti ni ei savuta. Öljyä ei kuitenkaan kuluta kun n. 1L / 2000km. Ja sama vaiva kun tossa joku mainitsi, että tyhjäkäynnillä kierrokset nousee itsestään aikas kovasti????
osborne62
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 18:05 Torstai 30 11 2006

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:57 Maanantai 11 06 2007

Suomessa GTi'ksi muutettu, Boschin LE-Jetronicilla. Jos auttaisi muita diagnoosin teossa :roll:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10022
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 22:36 Maanantai 11 06 2007

No ajossa / kiihdytyksessä ilmeneva savutus on tyypillinen oire väljästä koneesta ts. että joko sylintereissä on kulumaa ja/tai männänrenkaat ovat finaalissa/jumissa.

Jos taas savutus tulisi kiihdytyksen jälkeen kaasua nostettaessa, syyllinen olisi ilmeisimmin venttiilivarren tiivisteet. Nämä voivat kyllä oireilla myös siten, että esim. liikennevaloista paikaltaan lähdettäessä hetken seisomisen jälkeen pölähtää.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2440
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

ViestiKirjoittaja Sammy » 22:41 Maanantai 11 06 2007

cedricfan kirjoitti:Suomessa GTi'ksi muutettu, Boschin LE-Jetronicilla. Jos auttaisi muita diagnoosin teossa :roll:


Kyllä tuo ihan tehdastekonen on, myyty tietääkseni vain Suomessa ja Italiassa. Sen verran harvinainen versio kuitenkin, että esim. korjausoppaat eivät sitä tunne. 405 Pösöstä taisi sensijaan olla myynnissä Suomessa jälkiasennetulla ruiskulla varustettu versio.
Sammy
Harrastaja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 22:22 Perjantai 22 11 2002

ViestiKirjoittaja jate2 » 13:52 Tiistai 12 06 2007

Vaihda ny ekaks ne venttilinvarren kumit. Ovat voineet irrota tai mennä palasiksi. Kun askartelet, laita ne vihreät. Kestävät paremmin. Nokan öljyputkea älä sitte riko irroittessa, se päätypala on aika hauras. Kannattaa vaihtaa samalla uuteen koko putki, voi mennä tukkoon -> nokalle ei öljyä.
Katso se tyhjäkäyntimoottori, ettei se jumita, myös puhdistus on paikallaan. Kuin myös kaikki alipaineletkut uusiksi...
ÄÄH, ...tana, anna LEKA!!!
jate2
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18:07 Maanantai 09 02 2004
Paikkakunta: Tampere


Paluu Citroen