Berlingon tyhjänä kaasuttelusta kysyttävää??

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Berlingon tyhjänä kaasuttelusta kysyttävää??

ViestiKirjoittaja citrixx » 15:56 Keskiviikko 18 04 2007

Testasin berlingon kaasua paikallaan ollessa ja ihmettelen että onko tuo pätkittely ja välillä aivastelu kaasuttaessa normaalia??
eli ei ole tasaista kaasutusta vaan sellaista ns sekasoppaa...??
Mitä olen tässä kuullu niin veikkaavat koko tulpan puola juttua uusinnan paikaksi... :roll:

Olisikko muita vaihtoehtoja tuohon??
Ajaessa kanssa lievää nytkyttelyä edelleenkin kun ajaa taajama ajua,eli-
tuo nytkytys oli vielä pahempaa viimevuonna kun auton ostin mutta välillä
hävisi ja välillä sitten taas tekee tuota....
Mistähän tuon puolasysteemin saa ja pitääkö se opettaa ohjausyksikölle vai onnistuuko sen laittaminen suoraltakädeltä itse??
citrixx
 

ViestiKirjoittaja citrixx » 12:19 Torstai 19 04 2007

edit:: itse itselleni vastaten,,, :D

ELi tänään tilasin sitroselta puolasysteemin ja tulee tiistaihin mennessä kotia,ja 100e osan hinta..Eli sijoituksena ei niin maata kaatava ja toivon parasta...Nimittäin kaikki viittaa tuohon puolaan... :roll:
citrixx
 

ViestiKirjoittaja cedricfan » 13:42 Torstai 19 04 2007

1,4-litraisiin Motonetissa 94.90 euroa.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

puolasta

ViestiKirjoittaja citrixx » 13:46 Torstai 19 04 2007

Mutta eipäs näkynyt olevan 1.6 16,venaseen saatavilla.... :roll:
Tosi mysteerejä nämä sähkis hämmingit välillä mutta elämä on.... :wink:


http://groups.msn.com/sitruunapatonki/t ... 0548444843
citrixx
 

ViestiKirjoittaja cedricfan » 14:51 Torstai 19 04 2007

Oorait, selkisi mikä moottori. Ja jep, siihen ei vielä ole, on haussa kyllä!
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja eki » 16:53 Sunnuntai 22 04 2007

Kahdesta Pösön 1.4 -litraisesta (-91 1-pisteruisku Mono Jetronicilla, ja -03 monipisteruiskuna) bensakoneesta on samankaltaisia kokemuksia, eli jos kaasuttelee, niin pienen hetken siinä alussa - ennen kuin kierrokset lähtevät nousemaan - auto miltei sammuu...

Ilmeisesti siellä ei ehditä tarjoamaan keittoa heti välittömästi, kun kaasua tarjotaan...?

Erityisesti kylmällä koneella tuo ominaisuus, ja parkkipaikkapyörittelyssä on hieman vaivoina tuo...
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja citrixx » 08:33 Keskiviikko 25 04 2007

Jeps,palailen asiaan,nyt vaihdettuna puola ja uudet sytytystulpat ja bensa suodatin ja ei enää pätkittelyä eikä nytkyttelyjä havaittavissa.
menee niin maan perskuleesti nytten :D
Kannattaa tarkistaa ruiskun piirin paine myöskin että järjestelmässä oikea paine,sekin kuulemma voi aiheuttaa mitä merkillisimpiä oireita...

ajettu siis 60tkm..

Tuosta 1.4,litran myllystä,että oletko varma että se kaasuläppä juttu pelaa aivan oikein??
citrixx
 


Paluu Citroen

cron