Berlingo -98 hehkutulpat

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Berlingo -98 hehkutulpat

ViestiKirjoittaja ko1002 » 07:26 Torstai 14 12 2006

Voisiko joku kertoa miten hehkujen kunnon voi tutkia (käy kamalan rumasti ensimmäiset sekunnit ) . Ilmiö on tullut nyt vasta kun ilmat kylmeni. Miten uusien tulppien asentaminen menee ja onko siinä mahdollista tyriä pahasti.
ko1002
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 11:51 Tiistai 27 01 2004

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:53 Torstai 14 12 2006

Jos PSAn dieselissä on mittarissa 100tkm ja hehkut alkuperäiset niin ei tarvitse enää tutkia, suoraan vaihtoon. Se on normaali kestoikä.

Vaihdossa on huomiotava samat kuin sytytystulpissakin eli puhtaus: varo ettei tulpan reijässä ole roskia menemässä pyttyyn ja älä ylikiristä.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja jate2 » 10:25 Torstai 14 12 2006

Uudet hehkut vaan. Ei paljoa maksa ja jos kone rytkii, käy kamparin laakeripukkien päälle. Ovat kuitenkin aikas hentoset...
Kato samalla sillan kunto ja uusi se jos on huonon näköinen.
ÄÄH, ...tana, anna LEKA!!!
jate2
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18:07 Maanantai 09 02 2004
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja cedricfan » 10:46 Torstai 14 12 2006

Sillalla tarkoitetaan sitä virtakiskoa hehkujen "välissä"
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja jaoske » 06:29 Tiistai 09 01 2007

Auttoiko hehkujen vaihto?

Mulla ollut samantapainen ongelma ja vaihdoin hehkut jo, eikä auttanut. Tai no ehkä sauhuttaa vähemmän. Mokoma "nytkyttää" vieläkin kylmänä ajoon lähtiessä, mutta rauhottuu parin minuutin jälkeen. Polttoaine suodattimenkin jo vaihdoin.

Mietin että voisko vikaa olla ruiskusuuttimissa vai voisiko sinne päästä ilmaa jostain?
jaoske
Harrastaja
 
Viestit: 7
Liittynyt: 09:58 Maanantai 20 11 2006

putsaus

ViestiKirjoittaja jaoske » 12:00 Torstai 11 01 2007

putsasin suuttimet ja nyt käy kuin unelma ;)
jaoske
Harrastaja
 
Viestit: 7
Liittynyt: 09:58 Maanantai 20 11 2006

ViestiKirjoittaja ko1002 » 08:50 Tiistai 16 01 2007

Vaihdoin kaikki hehkutulpat ja nyt toimii hehkutus ja käy heti kaikilla pytyillä kylmänäkin. Kaksi oli pimeänä, siinä syy kauheaan tyhjäkäyntiin.
Vaihtaminen oli pirullisen hankalaa ,kun piti ensin poistaa imuputkisto koneen päältä ja senkin jälkeen ei meinannut saada millään työkalulla kiinni tulpasta ja vielä vääntää. Ruiskupumppu on tiellä. Juuri oikeanlainen piippu 12 mm piti hankkia ,niin sitten onnistui.
ko1002
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 11:51 Tiistai 27 01 2004


Paluu Citroen