citroen berlingo nytkyttää kylmänä..

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

citroen berlingo nytkyttää kylmänä..

ViestiKirjoittaja citrixx » 18:10 Tiistai 25 07 2006

mikä on kun yön jälkeen lähen ajamaan niin kylmänä nytkyttää,,ihan kuin ei saisi bensaa? lämpimänä/iltapäiväl ei nyi eikä töki..vaìhdettu bensasuodatin,ilmansuodatin.auto vm.03 aj:40tkm..oliskos joku anturi kaput? kulutus n,7.5-8litr..ollu itellä vasta 2vkoa...
laitoin myös forte bensalisäaineen tankkiin ja onko ruisku paineensäätimen paine näissä n 3.85bar?? tota painetta voi muuttaa.
citrixx
 

ViestiKirjoittaja citrixx » 16:44 Keskiviikko 26 07 2006

jep.hoksasin paikallaan kaasuttelussa pätkimistä,ajaessa 3.sella kierokset 2100-2500,r/min,nytkytti.ostin ngk lfr6b tulpat.avasin suojakannen ja pölyä oli paljon! putsasin paineilmalla/vaihdoin tulpat..loppu nytkytys ja veto upea tuli tilalle ;) ihme potero noilla tulpilla..ei ihme jos pölyä peittämäs tota mötikkää niin voi häiriöitä tulla jotka esim vaikuttaa bensapuolen häikiltä vaikka ei ole..
citrixx
 

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:17 Torstai 27 07 2006

Jep, sylinterinkannen keskellä olevat poterot pitäisi putsata aina tulppia vaihdettaessa ja ennen vanhojen irroitusta. Myöskään tuo ei ole mikään paras paikka puolille, ovat hyvin kuumassa paikassa :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja citrixx » 16:04 Torstai 27 07 2006

tuo puola hässäkkä tosiaan voi vielä sanoa tehtäväsä irti..ainakin voi olla tuleva uusimiskohde sillä toihan ei voi kestää mìllään opilla! saati jos väärät tulpat ruuvaa..Ei ole loppuun asti tuotakaan kohtaa mietittynä ei tosiaankaan...
citrixx
 

ViestiKirjoittaja cedricfan » 16:06 Torstai 27 07 2006

Mutta onhan se kaunimman näköinen, ja helpompi koota tehtaalla...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja citrixx » 16:43 Perjantai 07 09 2007

Olen jonkin aikaa nytten uuden puolan kera ajellunna ja se kauhee nytkyttely on hävinnä sitten ja tyhjänä kaasuttelukin on nytten sellainen mitä sen pitää olla.ja ilo havaita että motonetillakin tarjolla puolia,mutta silloin ei vielä ollu kun itse sitä olisin tarvinna... :roll:
Mutta taitaa nuo olla vähän kalliimpia mitä sitrosella,jos en nyt väärin muistele... :D
citrixx
 

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:17 Maanantai 10 09 2007

Vielä hieman liian vähän tarjontaa jotta saisi hinnat parhaalle tasolle :oops:
Ja muista että jos katista tulee hylky seuraavalla leimalla niin syy oli tämä puolavika :?
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja citrixx » 17:40 Sunnuntai 16 09 2007

ja katalysaattori näyttää olevan just sellainen "viheliäinen" pakosarja pönttö ja maksaa melko paljon jos ei saa näprättyä ns teese itse kattia jostain tuohon alkuperäisen tilalle sitten jos se menny tohjoksi,mutta teetättää pakokaasu mittaus huoltoasemalla ennen kuin katsastus lähelläkään niin voi ruveta mahdolliseen työhön hyvissä ajoin.
Mutta ainakin kun autoliikkeen edustaja käytti viime vuona katsastuksessa tuon auton niin päästöarvot näkyi olevan hyvät,mutta ainut mitä en silloin älynyt katsoa oli keskipöntön repeämä ja nyt se tulee joskus uusinta listalle :roll:
citrixx
 


Paluu Citroen