Kannen tiiivisteen vaihto

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Kannen tiiivisteen vaihto

ViestiKirjoittaja grimm » 10:42 Tiistai 16 05 2006

Kannen tiivisteen vaihto on edessä BXssä ...Onko iso homma?
Ei ole ennen tullut tehtyä moista. Sitten on vielä seuraavanlainen onkelma: jäähdytinneste ja öljy ovat sekoittuneet keskenään joten öljy korkissa on hiiivamaista mössöä, todennäköisesti tuota mössöä on putket ja letkut täynnä. Miten putsata nuo osat?
pitääkö ne irroitella ja putsata yksi kerrallaan vai onko ehdotuksia? :oops:
grimm
Harrastaja
 
Viestit: 17
Liittynyt: 10:09 Torstai 10 03 2005

ViestiKirjoittaja cedricfan » 11:10 Tiistai 16 05 2006

-Mikä BX? Ovat kovin erilaisia vanha 1,4 ja uusi 1,4 ja 1,6=1,9 ja Diesel...
-Öljyliman poisto voi olla aika kinkkinen juttu. Liuotin poistaa, mutta vaatii yhden väliöljynvaihdon jotta sen saa pois. Forten Engine Flush saattaisi sekin olla melko hyvä, mutta ammattiaineena ei saa ihan mistä vaan.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja grimm » 11:23 Tiistai 16 05 2006

1,6 tuo on ja 91-vm
grimm
Harrastaja
 
Viestit: 17
Liittynyt: 10:09 Torstai 10 03 2005

ViestiKirjoittaja cedricfan » 15:15 Tiistai 16 05 2006

grimm kirjoitti:1,6 tuo on ja 91-vm

Ei mikään mielettömän paha rasti, mutta kyllä siinä tunteja vierähtää purkaessa ja kootessa. Jakohihnallinen, eli kannattaa vaihtaa sekin jos on yli puolivälin seuraavaan vaihtoon.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 08:56 Keskiviikko 17 05 2006

Eikös tuossa ole aika paha nostaa kansi pois, etteivät sylinteriputket nouse paikoiltaan => putkien tiivisteet alkavat vuotamaan?
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja vaahtosammutin » 09:22 Keskiviikko 17 05 2006

Jante kirjoitti:Eikös tuossa ole aika paha nostaa kansi pois, etteivät sylinteriputket nouse paikoiltaan => putkien tiivisteet alkavat vuotamaan?


saa sen nostettua oikealla tekniikalla niin etteivät putket nouse, pitää kammeta ensin sivullie sitä kantta että irtoaa putket kannesta ja sitten nostaa kansi.
vaahtosammutin
Harrastaja
 
Viestit: 16
Liittynyt: 11:36 Keskiviikko 22 03 2006


Paluu Citroen