Jousituksen paineistus

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Jousituksen paineistus

ViestiKirjoittaja fender » 14:38 Maanantai 06 01 2014

C5 farkku mallin taka jousi sylinteri remonttia,pitäis ruveta harkitteen.Mutta en ole ihan varma ton paineistuksen kanssa.Kun korjaus ohjeessa pyydetään 0,5bar järjestelmään.Mikähän systeemi siihen olisi paras. :wink:
fender
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 19:44 Sunnuntai 05 01 2014

Re: Jousituksen paineistus

ViestiKirjoittaja Mimmi » 21:27 Maanantai 06 01 2014

Kompressori ja painemittari.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3828
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jousituksen paineistus

ViestiKirjoittaja Insinörtti » 13:00 Torstai 23 02 2017

Ylimääräinen korkki romikselta ja tubeless venttiili? Jotkut ninjat on tehneet myös pyörän sisärenkaasta ja nippusiteestä korkin kauluksen ympärille virityksen. Joku sopiva kumitötterö korkin paikalle riittää jos kaveri laittaa painetta silloin kun aletaan autoa nostamaan takaisin ylös. Tuon paineistuksen ideanahan on vain pakottaa neste hydraulipumppuun kun pumppu ekan kerran korjauksen jälkeen startataan niin ettei pumppu lähde kuivana käyntiin eli ei vaikuta jousituksen ominaisuuksiin tuon ekan noston jälkeen.
Insinörtti
Harrastaja
 
Viestit: 7
Liittynyt: 16:13 Maanantai 23 01 2017

Re: Jousituksen paineistus

ViestiKirjoittaja Tekno » 15:52 Perjantai 07 04 2017

Onko tuo edes ihan välttämätön toimenpide jos systeemiä ei valuteta aivan kuivaksi asti? Jotkut tulpat vaan putkien päälle rempan ajaksi..
Tenho Ruohoranta
Tekno
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 58
Liittynyt: 15:08 Keskiviikko 22 10 2008


Paluu Citroen