C5 ajoasento liian korkea!!!

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

C5 ajoasento liian korkea!!!

ViestiKirjoittaja suhtraitis » 10:28 Tiistai 11 09 2012

pystyykö tuota jousitusta jotenkin säätämään? olen katsellut muita c femmoja ja kaikki ovat normi taajama-ajossa matalammalla.... mistä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain, muutakin kuin vaihtaa autoa?? ajoahan se ei sinäänsä haittaa, mutta silmää häiritsee..
suhtraitis
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 09:33 Tiistai 11 09 2012

Re: C5 ajoasento liian korkea!!!

ViestiKirjoittaja jip59 » 19:27 Tiistai 11 09 2012

Jos sulla on korkeudensäätövipu normaalissa ajoasennossa eikä mittaristossa tule ilmoitusta väärästä ajokorkeudesta niin merkkihuollon pojat osaavat säätää mahdollisesti väärässä kohdassa olevan ajokorkeuden.
Kai siellä on olemassa mahdollisuus itsekin "rukata" tuota perussäätöä mutta ainakaan mulla ei ole kokemusta että aiheuttaako se vikailmoituksen. Tuon takia suosittelen merkkihuoltoa.
Toisaalta he voivat sanoan että tämähän on vielä normaalin rajoissa mutta pyyntö että säätäkää aivan "normaalin" alarajalle saataa muuttaa ulkonäön sun silmälle sopivaksi.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1088
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"

Re: C5 ajoasento liian korkea!!!

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:42 Perjantai 14 09 2012

Onhan rengaskoko samanlainen kuin noissa verrokeissa? Autohan ei ymmärrä varsinaista korkeutta maasta, vaan auton asennon suhteessa etu-/takapää ja autolle kerrotut korkeuden määrän kohdat.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: C5 ajoasento liian korkea!!!

ViestiKirjoittaja pehkka » 16:27 Torstai 18 10 2012

Aika yleinen tauti että maavara kasvaa pikemmin kuin laskee vuosien saatossa. Auto nelitolppa nosturille eli sellaiselle että pyörät on kosketuksissa maahan. Käteen muistaakseni 10 tai oliko se 11 millin hylsy ja räikkäavain perään. Sama käy vanhalle Cx:lle ja xantialle kuin nykyisllle C5:sille.
Korkeuden säätöpanta on sijoitettu kallistuksenvakaajan kylkeen noin keskelle akselistoa, niin edessä kuin takana. Omalla C5 ajettu nyt 173 ja toisen kerran pitäisi hiukan pudottaa maavaraa, kun on vähän liian korkealla ja heiluu sivutuulessa ikävästi. Toki auttaa nuo uratkin asvaltissa kivasti.
Ota mittanauhalla lähtömitta rungosta vaikka nosturin reunaan. Käy nääs niin että kun löysäät kiristyspultin niin auto tipahtaa alas. Älä säihkähdä, niin kuulukin käydä. Käännä kiristyspantaa niin auto lähtee hiljaleen nousemaan. Käännä varovasti etten joudu ottamaan kaikkea alusta kun auto nouseekin liian ylös. Pidä muuten auto koko ajan käynnissä. Kiristyspannasta menee suora tanko parin palloniven välityksellä suoraan korkeuden säätimeen. Etu ja takapää säädetään periaatteessa samalla tavalla.
Kiusaa jousitusta roikkumalla painona tai nosta autoa ylöspäin jotta saat korkeuden säätiimen reakoimaan kuormaan. Näit näät että olet saanut säädettyä maavaran sopivalle korkeudelle.
pehkka
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 15:38 Torstai 18 10 2012


Paluu Citroen