F7LDCR tai FR7LDC+ SuperPlus BMW328i vm1996

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

F7LDCR tai FR7LDC+ SuperPlus BMW328i vm1996

ViestiKirjoittaja Audi80 » 14:00 Torstai 30 10 2008

Ostin bemariini kuusi tulppaa mallia: FR7LDC+ SuperPlus.
Nyt kuitenkin perehdyttyäni asiaan (REAL OEM, bemaripalstat jne.) olen
ymmärtänyt, että sain ns. resistoritulpat jotka eivät välttämättä sovi tähän moottorityyppiin vaikka Motonetin varaosaluettelo niin väittääkin.
Moottori on tyyppiä M52B28.

Täälläkään ei ko. tulppatyyppiä näy:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05


Tulppia en ole vielä vaihtanut paikoilleen vaan ne ovat pakkauksessa.
Mitä mieltä ovat asiantuntijat, pitäisikö vaihtaa tulpat oikean tyyppisiin vai pelaavatko nämä?
Mites puolat tykkäävät resistoritulpista ?
Audi80
Harrastaja
 
Viestit: 20
Liittynyt: 08:01 Maanantai 30 08 2004
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja cedricfan » 14:26 Torstai 30 10 2008

F7LDCR on poistuva tyyppi, jonka FR7LDC+ korvaa. Boschin luettelossa ei F7LDCR'ää enää ole, vaan sen tilalla (myös 328-E36) on FR7LDC+.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10043
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Audi80 » 14:38 Torstai 30 10 2008

cedricfan kirjoitti:F7LDCR on poistuva tyyppi, jonka FR7LDC+ korvaa. Boschin luettelossa ei F7LDCR'ää enää ole, vaan sen tilalla (myös 328-E36) on FR7LDC+.



Kiitos tiedosta.
Epäröintini johtui mm. siitä, että ko. moottori on ollut melkoisen kranttu tulppien suhteen.
Eipä tässä sitten muuta kuin autotalliin ja tulppia vaihtamaan. Jep.
Audi80
Harrastaja
 
Viestit: 20
Liittynyt: 08:01 Maanantai 30 08 2004
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja karvinen » 20:19 Sunnuntai 02 11 2008

moottori on ollut melkoisen kranttu tulppien suhteen.

Tarkentaisitko hieman :roll:
karvinen
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 72
Liittynyt: 13:45 Tiistai 01 03 2005

ViestiKirjoittaja Audi80 » 08:55 Perjantai 07 11 2008

karvinen kirjoitti:
moottori on ollut melkoisen kranttu tulppien suhteen.

Tarkentaisitko hieman :roll:



Mm. NGK:n BKR6EK -tulpat aiheuttivat selkeää joutokäynnin ontumista ja vaikutelman kuin jokin puolista olisi hajoamaisillaan.
Nyt näillä uusilla Boscheilla veto on vakuuttavaa eikä mitään joutokäyntiontumista ilmene.

Nelikärkitulpilla on myös esiintynyt ongelmaa.
Audi80
Harrastaja
 
Viestit: 20
Liittynyt: 08:01 Maanantai 30 08 2004
Paikkakunta: Turku


Paluu BMW