316 startti??

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

316 startti??

ViestiKirjoittaja Tuota » 20:30 Sunnuntai 21 09 2008

onko kellään kokemusta kuinka paljon työtä pitää startin vaihdossa tehdä? Katselin että varmaan joutuu koko imusarjan irroittaa :? Kone on siis 1,6l ruisku ja vuosimalli 1995..
Tuota
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 100
Liittynyt: 09:15 Tiistai 05 09 2006

ViestiKirjoittaja karvinen » 20:26 Tiistai 23 09 2008

Alakautta vaihdettaessa ei tarvitse irroittaa imusarjaa. Ahdasta kyllä on. Se startin ylempi kiinnitys on melkoinen namupala,
mikäli startissa ei ole kierrereikiä korvissa, vaan mutterit vastassa imusarjan puolella.. Vaihdelaatikon "yli" pitkällä jatkolla
ja nivelavaimella sain muistaakseni sen ylemmän omastani auki.. Kaverin pitäessä vastaan sieltä mutterista..

Kädet raapaleilla saa avaimen survottua sieltä imusarjan ja tulipellin välistä startille..
karvinen
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 72
Liittynyt: 13:45 Tiistai 01 03 2005

ViestiKirjoittaja Tuota » 16:38 Perjantai 26 09 2008

Niin no kuulostaa että on helpompi ottaa imusarja pois :/
Tuota
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 100
Liittynyt: 09:15 Tiistai 05 09 2006

ViestiKirjoittaja karvinen » 20:01 Sunnuntai 28 09 2008

On siinä imusarjan irroituksessakin oma hommansa :cry:
karvinen
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 72
Liittynyt: 13:45 Tiistai 01 03 2005


Paluu BMW