M70B50 Sytytystulppa

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

M70B50 Sytytystulppa

ViestiKirjoittaja mn2346 » 21:25 Lauantai 23 02 2008

Kävin tänään tiskillä ihmettelemässä tulppia ko. vehkeeseen vaikka olin aikaisemmin tarkistanut BMW-luettelosta ettei tämmöisiä pitäisi olla. NGK:n ja Boschin numerot lapulla marssin Turkuun ja eihän niillä mitään löytynyt...

Mutta sinnikäs sissi tiskillä ei heittäytynyt maahan maakaamaan vaan kaivoi vaihtoehdon.
Bosch Super 4 (FR 78) sopii tuohon vaikka ei olekkaan mainittuna Motonetin luettelossa.

Olisiko aihetta lisätä se vaihtoehdoksi jos kerran noita ns. virallisia tulppia ei pidetä tiskillä. Olen käynyt tällä viikolla useammassakin liikkeessä ja ainakin NGK ZFR5F on selkeästi mennyt samaa tietä kuin dinosaurukset...mistään ei löydy moista ihmettä enää.

Tulpat siis käy BMW 750, 850i ja 850CSi malleihin.
Viimeksi muokannut mn2346 päivämäärä 20:53 Sunnuntai 24 02 2008, muokattu yhteensä 1 kerran
mn2346
Harrastaja
 
Viestit: 39
Liittynyt: 10:09 Lauantai 14 09 2002

** Ignore **

ViestiKirjoittaja mn2346 » 22:18 Lauantai 23 02 2008

Jahas kun kelasin sitä alaspäin niin sieltähän se löytyi...katselin liian tarkasti NGK:n valintaa ja en katsonut muita vaihtoehtoja...
mn2346
Harrastaja
 
Viestit: 39
Liittynyt: 10:09 Lauantai 14 09 2002

ViestiKirjoittaja karvinen » 20:28 Sunnuntai 24 02 2008

Tuo NGK:n ZFR5F näyttää olevan poistuneen valikoimasta..
karvinen
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 72
Liittynyt: 13:45 Tiistai 01 03 2005

ViestiKirjoittaja mn2346 » 20:52 Sunnuntai 24 02 2008

No se on hyvä tietää seuraavalla kerralla.

Joka tapauksessa ruuvasin tulpat tänään kiinni ja hyvin kukkuu.
Varsinaisesti muutosta en havainnut mutta katsotaan pitemmällä aikavälillä...
mn2346
Harrastaja
 
Viestit: 39
Liittynyt: 10:09 Lauantai 14 09 2002


Paluu BMW