6-koneen vaihto 4 tilalle

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

6-koneen vaihto 4 tilalle

ViestiKirjoittaja kapjula » 23:12 Torstai 14 02 2008

Oon ostamassa BMW 518i -86 4-koneella ja tarkotuksena ois vaihtaa tilalle 520i -86 6-kone ja laatikko. Käykö ihan heittämäl paikalleen, eli onkohan esim. koneen kiinnityskorvakkeet samoilla kohilla? Vai olenko mahottoman urakan edessä? :roll:
kapjula
Harrastaja
 
Viestit: 10
Liittynyt: 18:53 Perjantai 11 01 2008

ViestiKirjoittaja Turbiini » 12:56 Lauantai 16 02 2008

Toisinpäin ainakin muutos onnistui, kun kaveri osti 325 korin rullaavana. Eli siis 4syl kone (m10b18 turbolla) omalla laatikollaan tiputettiin 6syl etupalkiin, kaikki kiinnikkeet sopi suoraan. Etupalkki noissa kyllä oli hieman eri muotoinen joten toisinpäin voi ottaa öljypohja kiinni, tosin tuo 5 sarja saattaa erota sen osalta mutta kiinnikkeet kuitenkin lienee samalla kohtaa.
Turbiini
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 86
Liittynyt: 20:51 Sunnuntai 21 09 2003
Paikkakunta: Alavus

kiitos

ViestiKirjoittaja kapjula » 15:24 Sunnuntai 17 02 2008

Kiitoksia tiedosta, mut viäl sellasta tuli miäleen, et ku laitan sen 6-koneen laatikkoineen sinne nokalle, ni käyköhän sit kardaani pituutensa pualesta vai joutuukojan senkin vaihtaa. Vai onko laatikot samanpitusia? Perää tuskin tarvii alkaa vaihtaa? :roll:
kapjula
Harrastaja
 
Viestit: 10
Liittynyt: 18:53 Perjantai 11 01 2008


Paluu BMW

cron