325 e36:seen remmiahdin tai turbo?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

325 e36:seen remmiahdin tai turbo?

ViestiKirjoittaja Kessu87 » 21:44 Lauantai 26 01 2008

Eli onko mahdollista suomessa laittaa 325:seen remmiahdinta tai turboa?
Kessu87
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 18:15 Torstai 10 01 2008

Minä tiedän..

ViestiKirjoittaja MegaGuru » 12:47 Maanantai 28 01 2008

Kaikki on mahdollista. Siitä vaan ja alat ruvaamaan.. kyllä se leimalla sitten kerrotaan onko laiton vai ei ;)
MegaGuru
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:58 Maanantai 28 01 2008

ViestiKirjoittaja Jante » 13:28 Maanantai 28 01 2008

Muutoskatsastus edellyttää virallisia päästömittauksia akkreditoidussa testilaitoksessa, eli VTT:llä käymistä. Mittauskulut noin 1000-2000 euroa, kannattaa huomioida budjettia miettiessä. Haku-toiminnolla lisää keskustelua löytyy tuoltakin: www.btcf.fi/forum
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Mimmi » 17:24 Maanantai 28 01 2008

Jante kirjoitti:Muutoskatsastus edellyttää virallisia päästömittauksia akkreditoidussa testilaitoksessa, eli VTT:llä käymistä.

Suomessa VTT, muiden EU-maiden vastaavien laitostenkin paperit kelpaavat.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3841
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Jante » 10:27 Tiistai 29 01 2008

Mutta kun eivät tahdo kelvata käytännössä.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja karvinen » 19:59 Tiistai 29 01 2008

Ei mitään mahdollisuutta saada lailliseksi ahdettuna. Believe me.
karvinen
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 72
Liittynyt: 13:45 Tiistai 01 03 2005

ViestiKirjoittaja Jap » 09:37 Tiistai 26 02 2008

Jap
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 09:27 Tiistai 26 02 2008


Paluu BMW