Sytytystulpista (E34 518i, 3/1995)

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Sytytystulpista (E34 518i, 3/1995)

ViestiKirjoittaja Jante » 11:17 Keskiviikko 07 11 2012

Sytytystulppien vaihto on tulossa ajankohtaiseksi ja tämänhetkinen 10 prosentin alennus houkuttaa sekin. Otsikon mukaiseen autoon katselin tuotenumeron 11-1918 (Bosch Super F7LDCR) tulppia, mutta saldo oli Tampereella vain 1. Liekö noita tulossa kohtapuoliin? Miten 11-0837 (SuperPlus F7LDC+) eroaa noista? Häiriösuojaus erilainen (?).

Olisiko Boschilta Super4-vaihtoehtoa tuohon M43-moottoriin?
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

Re: Sytytystulpista (E34 518i, 3/1995)

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 12:11 Keskiviikko 07 11 2012

11-0805 Super4 FR78X käy tuohon moottoriin.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

Re: Sytytystulpista (E34 518i, 3/1995)

ViestiKirjoittaja cedricfan » 12:19 Keskiviikko 07 11 2012

F7LDCR on wanha tyyppi, jonka aika taitaa nyt vihdoin viimein olla käsillä.
Sen korvaa Plus-sarjan FR7LDC+ joiden piti itse asiassa korvata nuo jo aikaa sitten kokonaan. Jantelta oli siis unohtunut tuo R-kirjain tyypistä.
http://rb-aa.bosch.com/boaa-fi/Product. ... lication=1
Mutta kuten Voorttimies suosittelee FR78X'ää niin myös minä kannatan sitä, toimii meidän E36'sessakin hyvin.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: Sytytystulpista (E34 518i, 3/1995)

ViestiKirjoittaja Jante » 13:54 Keskiviikko 07 11 2012

Kiitoksia nopeista vastauksista! Voi olla, että päädyn nelikärkisiin...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

Re: Sytytystulpista (E34 518i, 3/1995)

ViestiKirjoittaja herba63 » 18:45 Torstai 08 11 2012

Laitetaampa samaan, mitä tulppaa suosittelette 520i:hin myös E34 -95
herba63
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 83
Liittynyt: 14:55 Torstai 15 05 2003
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sytytystulpista (E34 518i, 3/1995)

ViestiKirjoittaja jpj » 18:50 Torstai 08 11 2012

Samoja tulppia tarjoaa tuolle herba63:n autolle myös, eli Bosch F7LDCR, Bosch FR7LDC+ tai nelikärkiset Bosch Super4 FR78X (motonet-nro 11-0805).

Sopivia myös Denso K20TXR (11-1771) ja NGK BKR6EK (11-1460), tosin molemmat hieman nelikärki-Boscheja kalliimpia.
jpj
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 116
Liittynyt: 08:58 Torstai 22 03 2012


Paluu BMW