Lisää tehoa jenkkiin

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Lisää tehoa jenkkiin

ViestiKirjoittaja rjp » 11:48 Keskiviikko 09 01 2008

Olisko jollain hyviä vinkkejä,joilla sais helpolla lisää tehoa chevrolet nubiraan 110cid ?
Viimeksi muokannut rjp päivämäärä 15:52 Keskiviikko 16 01 2008, muokattu yhteensä 1 kerran
rjp
Harrastaja
 
Viestit: 23
Liittynyt: 11:28 Torstai 08 09 2005

ViestiKirjoittaja cedricfan » 12:58 Keskiviikko 09 01 2008

Ei, se nyt vaan on mahdotonta vaihtamatta autoa kun kyse on vähäpäästöisestä ahtamattomasta bensiinimoottorista.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: Lisää tehoa jenkkiin

ViestiKirjoittaja Flyer » 22:03 Keskiviikko 09 01 2008

rjp kirjoitti:...sais helpolla lisää tehoa ...?
Syyttäkää vaan vi**uilusta mutta helpointa ja ennen kaikkea käsiään likaamatta on ostaa suoraan halutun tehoinen auto.
Ps. vaikka merkin alkukirjaimet ovat samat niin eikös letukka ja ryysleri ole aivan eri tehtaan tuotoksia?
Flyer
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 361
Liittynyt: 18:48 Keskiviikko 16 06 2004
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja rjp » 14:52 Torstai 10 01 2008

Eikös niitä teholastuja saa letukkaankin?
rjp
Harrastaja
 
Viestit: 23
Liittynyt: 11:28 Torstai 08 09 2005

ViestiKirjoittaja Jante » 16:48 Torstai 10 01 2008

Tosin nythän on kyseessä auto, joka ei ole Chevroletia nähnytkään, poislukien keulamerkki...Daewoo.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 17:08 Torstai 10 01 2008

Se teholastu ei vaikuta bensavaparissa (joitan harvoja pikkeuksia lukuunottamatta).
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja rjp » 15:39 Perjantai 11 01 2008

Kyllä tää letukka on.
rjp
Harrastaja
 
Viestit: 23
Liittynyt: 11:28 Torstai 08 09 2005

ViestiKirjoittaja cedricfan » 15:52 Perjantai 11 01 2008

Noh, se Chevrolet-merkeillä varustettu Nubira on valmistettu Daewoon tehtailla, ja myydään muilla markkina-alueilla vieläkin Daewoona. Euroopassa nimi vaihdettiin 2005 keväällä Chevroletiksi. Ja mallina Nubira on ollut maailmalla jo 97 alkaen.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja rjp » 11:40 Maanantai 14 01 2008

Ne muut markkina-alueet ovat Korea.Valmistetaanhan Chrysler 300c:kin Itävallan Grazzissa,Magna-Steyrin tehtaalla.Opel on jossain Vauxhall.Kaikki automerkit ovat nykyään enemmän tai vähemmän sekasikiöitä.Eiköhän se ole kuitenkin viimekädessä Chevroletin tahto,että minunkin autoni rekisteriotteessa lukee CHEVROLET.Suurin osa (70%)2000 luvun letukoista Suomessa on korealaisia.Eli ovat jostain kumman syystä suositumpia kuin amerikan letukat.Mutta vielä kaipaisin pieniä vinkkejä,joilla sais n.5-10hv lisää.
Viimeksi muokannut rjp päivämäärä 11:36 Keskiviikko 23 01 2008, muokattu yhteensä 1 kerran
rjp
Harrastaja
 
Viestit: 23
Liittynyt: 11:28 Torstai 08 09 2005

ViestiKirjoittaja Flyer » 20:30 Tiistai 15 01 2008

Mitään poppakonsteja ahtamattoman katalysaattori moottorin tehon lisäämiseen ei ole, kuten Cedrifan jo aikaisemmin totesi. Tietysti voit irroittaa moottorin ja viedä sen moottorikoneistamoon, joka on tottunut tekemään muutakin kuin perus koneistusta. Kanavia avartamalla kantta laskemalla ym kikkailuilla voi muutaman lisä hepon saada, mutta onko se kustannuksellisesti järkevää? Mitään "kytketään tietokone ODP-porttiin kiinni ja säädetään tehoja" juttuja ei ole. Vapaavirtaussuodattimista ja pakoputkista löydät yleiset osastosta aikaisempaa tarinaa ja varsinkin niiden tuomasta "hyödystä".
rjp kirjoitti:rekisteriotteessa lukee CHEVROLET.

Olisihan se hyvä jos täällä olisi erikseen Daewoo/Chevrolet palsta, mutta kun tämä palsta on Chrysler merkkisille vehkeille. Huomaatko eron?

Terveisin: Dodge Caravan/Plymouth Voyager/Chrysler Town&Country/Magna-Steyr kuski
Flyer
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 361
Liittynyt: 18:48 Keskiviikko 16 06 2004
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja rjp » 07:39 Keskiviikko 16 01 2008

Mikäs toi ODP portti on?OBD.stä olen kuullut.
rjp
Harrastaja
 
Viestit: 23
Liittynyt: 11:28 Torstai 08 09 2005

ViestiKirjoittaja MK1 » 10:50 Keskiviikko 16 01 2008

Keskustelu siirretty oikealle (uudelle) osastolle.
MK1
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 180
Liittynyt: 09:51 Sunnuntai 01 04 2007

ViestiKirjoittaja Flyer » 19:23 Keskiviikko 16 01 2008

rjp kirjoitti:Mikäs toi ODP portti on?OBD.stä olen kuullut.
Sama pää kesät talvet, joten kirotus vihreitä sattuu...
Flyer
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 361
Liittynyt: 18:48 Keskiviikko 16 06 2004
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja rjp » 11:49 Torstai 17 01 2008

Nyt löysin kaasutinexpertin sivuilta kaikkea mielenkiintoista.Hiclone pyörrekiihdytin,Hotwires kondensaattorisytkäjohdot,PowerCore puolanvahvistin,Nology-Silver sytytystulpat ja sitten vielä joku tehoilmansuodatin.Kaikki nuo kun laittaa,niin jo pitäisi tehon nousta.Ainakin,jos uskoo myynti-ilmoituksia.Tosin hintaakin saattaa kertyä.Mahtaako nuo olla ihan humpuukia,vai nostavatko tehoa?
rjp
Harrastaja
 
Viestit: 23
Liittynyt: 11:28 Torstai 08 09 2005

ViestiKirjoittaja Pösöttäjä » 13:44 Torstai 17 01 2008

rjp kirjoitti:Nyt löysin kaasutinexpertin sivuilta kaikkea mielenkiintoista.Hiclone pyörrekiihdytin,Hotwires kondensaattorisytkäjohdot,PowerCore puolanvahvistin,Nology-Silver sytytystulpat ja sitten vielä joku tehoilmansuodatin.Kaikki nuo kun laittaa,niin jo pitäisi tehon nousta.Ainakin,jos uskoo myynti-ilmoituksia.Tosin hintaakin saattaa kertyä.Mahtaako nuo olla ihan humpuukia,vai nostavatko tehoa?

Nuo kaikki jos laittaa niin tehoakin tulee vähintään 100hv lisää.
Taitaa olla Daewoon kytkin kovilla.... :twisted:
Vihdoinkin viisastunut ja Japsi-hybridiin vaihtanut. :)
jaa että "AutoGuru"... :mrgreen:
Yeah right!
Pösöttäjä
AutoGuru
 
Viestit: 642
Liittynyt: 12:09 Keskiviikko 18 06 2003

Seuraava

Paluu Daewoo / Chevrolet