Alipainesäätimistä

Tähän osioon on kerätty korjausvinkkejä ja huoltotoimenpiteiden ohjeita. Osio on lukittu jotta tarvittavan tiedon löytää helposti ja nopeasti.

Alipainesäätimistä

ViestiKirjoittaja kulkuri » 09:16 Perjantai 11 04 2003

Heka on tämän ansiokkaan selostuksen tekijä!
Kaikissa autoissa, joissa on alipaineella toimiva kalvorasia, tapahtuu kalvon kuluminen reunoistaan puhki 10-15 vuodessa. Pieni hapertuminen ei tunnu kiihdytyksissä, sillä vuoto on ehkä pientä. Kalvon vastajousen jäykkyys tai kalvorasian koko määräävät alipaine-ennakon eron - asiaa kuvaava numero on lyöty säädinvarteen, joka liikuttaa virranjakajan sisäkaluja.
Vuotava kalvo pilaa virranjakajan - sen kautta moottori imee tuoretta ulkoilmaa virranjakajan kannen alle. Pyörijä ja jakajan kannen nastat hapettuvat pikavauhtia kosteasta ulkoilmasta. Myös virranjakajan sisäosat ruostuvat, etenkin Fordin ja Saabin BOSCH-jakajan keskiakseli voi ruostua jumiin. Tällöin epäkeskopainot alkavat syödä ripustusakseleitaan, ja lopulta raapivat sisäpuolen täyteen alumiinia. Mooottori on varsinainen ompelukone, kun sytkä jököttää yhdessä kohtaa. Vikaa etsitään kaasarista ja tulpista - turhaan. Uusi jakaja parantaa käynnistyvyttä pakkasella, kesällä, syyskosteilla ja antaa potkua ohituksiin.
kulkuri
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 15
Liittynyt: 16:53 Maanantai 01 04 2002

Paluu Perusteita ja hyviä neuvoja