DELETED

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Kova alusta

ViestiKirjoittaja DELETED » 18:00 Perjantai 03 01 2003

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja Mimmi » 08:58 Lauantai 04 01 2003

Eihän se Minikään ole suunniteltu näihin ilmasto-olosuhteisiin. Sulla voi olla vesihelmi (lue JÄÄHELMI), joka estää oikean toiminnan ja valitettavasti RIKKOO iskarit pitkään ajamalla jäät sisällä.
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3828
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja DELETED » 19:15 Lauantai 11 01 2003

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja Jante » 20:02 Sunnuntai 12 01 2003

Muistan opiskeluajoilta, että jollain oli Mini(en tuntenut kyseistä henkilöä), jossa oli kaikki ikkunat(paitsi tuulilasi) aivan umpijäässä jo 5 asteen pakkasilla...vaatisi ehdottomasti ohjaamon nestekiertoisen lisälämmittimen!(niitä muuten on alettu jälleen valmistaa)
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 10:37 Maanantai 13 01 2003

Ensinnäkin Minissä on kahta eri jousitusta: kumikartio joka pomppii aina tai sitten hydrolastic nestejousitus jossa on parempi mukavuus mutta pyykkilautapinnalla systeemi sekoaa. Hydrolasticissa nesteenä on seos, joka voi olla liian laimeaa eli menee hyhmään! Eri tyypit erottaa iskareista, kumikartioversiossa on iskarit :wink: Lämmön riittämättömyys ei ole pelkästään sitä että teho loppuu kesken vaan myös puuttuvaa läpivirtausta. Ennen niihin tehtiin hattuhyllylle reijät ja rekisterikilven alle toiset jolloin ilma virtasi, tai sitten raotettiin takasivulaseja aavistuksen :idea: Ja yksi kikka lisää: kun ilman suuntauksessa ei oikein ole väliasentoja ja lattialle tulee hyvin lämmintä mutta tuulilasi jäätää niin tee tuulilasille lähteviin putkiin pienet reijät lattiaa kohti, näin tulee ilmaa kaikkialle 8)
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 11:31 Maanantai 13 01 2003

Tuo läpivirtaustuuletuksen puuttuminen(tai niukkuus) on tosiaan ongelma monissa vanhemmissa autoissa vielä 1980-luvun taitteeseen asti. Hyviä vinkkejä nuo cedricfanin antamat.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002


Paluu Metro, Mini (Austin ja Morris ym.)