Paras pikaliima muoviosille

Aiheet joille ei löydy muuta foorumia

Paras pikaliima muoviosille

ViestiKirjoittaja jhh » 11:17 Maanantai 19 10 2015

Mikä on Motonetin paras (tehokkain) liima/pikaliima muoviosille. Pitäisi saada 2x2 cm muovinpala takaisin kiinni sama materialia olevaanmuoviin, mistä se on lohjennutkin irti...
Ja siis ko palaan tulee koskettamaan auton vilkkuviiksen tappi, joten se pitäsi saada oikeasti lujasti kiinni...
jhh
Ahkera harrastaja

Re: Paras pikaliima muoviosille

ViestiKirjoittaja Johnny Rageous » 09:00 Tiistai 20 10 2015

Saattaa lähtökohtaisesti olla suht mahdoton liimattava niin että pysyy käytössä ehjänä, kun on tuollainen kova muovi..
Epoksit ottaa jonkin verran kiinni PP muoveihin, mutta ei nekään välttämättä kestä..

Loctitella on muovin liimaamiseen tarkoitettu pikaliima, mutta tarttuuko juuri tuohon muovilaatuun tosissaan. Mene ja tiedä..

http://www.motonet.fi/fi/tuote/606109/l ... villima-2g
Kuva
Johnny Rageous
Ahkera harrastaja

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 10:11 Tiistai 20 10 2015

Oma kokemus PE:n (vai oliko PP:tä, jompikumpi) liimaamisesta tuolla yllämainitulla Loctitella on: Ei pidä. Liimaantuu kyllä kiinni, muttei kestä rasitusta. Kyseessä olivat katkenneet verhoilupaneelin kiinnikkeet, joiden ei siis olisi tarvinnut kestää kuin yksi kiinnitys -> murtuivat. Suhtaudun hieman skeptisesti toimivuuteen vilkkuviiksessä. Mutta kaikkihan nyt riippuu siitä, mitä muovia kyseinen osa on. Itse olen käyttänyt myös http://www.motonet.fi/fi/tuote/602325/P ... tsaus-25ml joka toimi hyvin, tosin ABS-muoviin. Tuokaan ei toimi PP/PE-muoveihin.

Yhden muovisen vilkunpalauttimen (josta oli tappi poikki) olen korjannut siten, että kairasin Dremelillä tapin paikalle uran ja liimasin uraan epoksilla metallitapin (katkaistun M4-ruuvin). Tosin kyseessä oli 70-luvun auto, joten palikka saattoi olla ties mitä bakeliittia.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta

ViestiKirjoittaja Mimmi » 15:47 Tiistai 20 10 2015

Riippuen muovilaadusta, voi ainoa vaihtoehto olla muovihitsaus.
Permatexia en voi suositella, se ei toiminut edes ABS muovissa, jonka se piti liimata 100%sesti.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru

ViestiKirjoittaja jupasierra » 18:21 Sunnuntai 01 11 2015

http://www.rapid-fix.com/
Ei ole parempaa liimaa muoville, löytyy Fixus liikkeistä. Jos ette ole liimannut älkää väittäkö vastaan. Liimaan töissä muovikoteloita yms.muovituotteita ja kyllä pysyy. Jos on vaikka kovaa muovia haljennut kahteen osaan, tehdään halkeamaan pienet seevit reunoihin johon kaadetaan ensin neste. Päälle jauhe ja sekunnissa jämähtää, ei katkea samasta kohtaa. Liimasaumaa voi heti hioa ja porata, erittäin hyvä tuote ainoa johon olen törmännyt mikä oikeasti liimaa muovia.
jupasierra
Ahkera harrastaja

ViestiKirjoittaja jhh » 07:52 Maanantai 02 11 2015

Jupasierra + muut.

Siis montaa pikaliimaa sekä epokseja olen testaillut ko osaan, mutta mikään ei ole pitänyt kunnolla tähän asti. Toki mua kiinnostaa tuo Rapid-fix, mutta ongelmaa pukkaa. Nyt kun olen kokeillut monia eri liimoja, niin mitenkäs saan ne vanhat liimojen jäänteet pois, että saisin testattua tätä uutta liimaa puhtaille pinnoille?
jhh
Ahkera harrastaja

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 10:13 Maanantai 02 11 2015

jupasierra kirjoitti:http://www.rapid-fix.com/
Ei ole parempaa liimaa muoville, löytyy Fixus liikkeistä. Jos ette ole liimannut älkää väittäkö vastaan... erittäin hyvä tuote ainoa johon olen törmännyt mikä oikeasti liimaa muovia.

Sen verran on pakko sanoa, että linkkisi takaa löytyy tällainen maininta: "RapidFix is not suitable for Polyethylene, Polypropylene, Teflon, Silicon, mostly fibre based materials like paper and cloth" eli toisin sanoen tuokaan tuote ei ratkaise PE/PP-ongelmaa, vaikka muuten hyvää liimaa varmaan onkin.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta

ViestiKirjoittaja jhh » 10:23 Maanantai 02 11 2015

Voorttimies kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:http://www.rapid-fix.com/
Ei ole parempaa liimaa muoville, löytyy Fixus liikkeistä. Jos ette ole liimannut älkää väittäkö vastaan... erittäin hyvä tuote ainoa johon olen törmännyt mikä oikeasti liimaa muovia.

Sen verran on pakko sanoa, että linkkisi takaa löytyy tällainen maininta: "RapidFix is not suitable for Polyethylene, Polypropylene, Teflon, Silicon, mostly fibre based materials like paper and cloth" eli toisin sanoen tuokaan tuote ei ratkaise PE/PP-ongelmaa, vaikka muuten hyvää liimaa varmaan onkin.

Juuri tätä vähän pelkäsinkin...
jhh
Ahkera harrastaja

ViestiKirjoittaja Mimmi » 14:09 Lauantai 28 01 2017

Kokeilunhalusta ostin jupasierran mainostamaa RapidFixia.
En ole joutunut katumaan hetkeäkään ostostani, vaikka "pikaliiman" hinta hieman hirvittikin kun olen tottunut maksamaan pikaliimoista luokkaa 2e/tuubi.
On tuo RapidFix niin paljon parempaa liimaa kuin muut liimat. Esimerkiksi tänään tulin liimanneeksi jääkaapin vihanneslokerikon halkeman. Testasin sitä ja sain uuden halkeaman lokerikkoon, mutei liimasauma antanut periksi. Nyt on sitten kaksi liimasaumaa lokerikossa, onneksi liima on näkymätöntä, eli ainoastaan halkeaman reunat näkyvät. Samoin olen korjannut leluja, vaikkei tuo kuulemma toimikaan polyetyleenimuovin kanssa.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru

ViestiKirjoittaja Tekno » 20:26 Perjantai 07 04 2017

Voorttimies kirjoitti:Oma kokemus PE:n (vai oliko PP:tä, jompikumpi) liimaamisesta tuolla yllämainitulla Loctitella on: Ei pidä. Liimaantuu kyllä kiinni, muttei kestä rasitusta. Kyseessä olivat katkenneet verhoilupaneelin kiinnikkeet, joiden ei siis olisi tarvinnut kestää kuin yksi kiinnitys -> murtuivat. Suhtaudun hieman skeptisesti toimivuuteen vilkkuviiksessä. Mutta kaikkihan nyt riippuu siitä, mitä muovia kyseinen osa on. Itse olen käyttänyt myös http://www.motonet.fi/fi/tuote/602325/P ... tsaus-25ml joka toimi hyvin, tosin ABS-muoviin. Tuokaan ei toimi PP/PE-muoveihin.

Yhden muovisen vilkunpalauttimen (josta oli tappi poikki) olen korjannut siten, että kairasin Dremelillä tapin paikalle uran ja liimasin uraan epoksilla metallitapin (katkaistun M4-ruuvin). Tosin kyseessä oli 70-luvun auto, joten palikka saattoi olla ties mitä bakeliittia.

Mä kokeeksi liimasin tolla Permatex muovihitsauksella PA66-GF30 muoviseen syyläriin paisarin nipan takaisin. Ei kestänyt, joten vähän luotto meni. Ratkes siinä vaiheessa kun ajoin moottorin lämpöseksi. Noh, kyllä se varmasti jossai muualla toimii ihan hyvin.
Tenho Ruohoranta
Tekno
Ahkera harrastaja

ViestiKirjoittaja Mimmi » 08:03 Lauantai 08 04 2017

Ei muuten toimi.
Minä olen kokeillut tuolla Permatexin Plastic Weldillä liimata ihan ABS muovia ABS muoviin.
Hyvää liimassa oli Motonetin palvelu ja takuu, kunhan ensin juteltiin henkeviä maahantuojan kanssa.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru

Paluu Yleinen keskustelu