Apua!!! Jarrupoljin painuu alta...

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Apua!!! Jarrupoljin painuu alta...

ViestiKirjoittaja Mämö » 20:28 Lauantai 15 02 2003

Minulla on vanhassa Volvo 245 seuraava ongelma: Jarrupoljin painuu hiljaa jatkuvassa jarrutuksessa. Löysin seuraavia vian aiheuttajia:
- Nestevuoto järjestelmässä
- Sisäinen vika pääsylinterissä
- Viallinen jarrutehostajan suuntaisventtiili
Vaihdoin taakse Jarrusatulan ja ilmasin sen ja myös ristikkäisen etupyörän. Nyt haluaisin tietää oikean ilmausjärjestyksen. Nippoja on paljon ja en muista oikeata järj. Kirjastosta en löytänyt Haynesin kirjaa , jossa se olisi ollut ja auto pitäisi saada ajoon. Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta?Mikä on suuntaisventtiili?Häiriönmerkkivalo paloi aamulla ennenkuin painoin ensimmäisen kerran jarrua->hävisi.Viittaa paine-eroon piirien välillä?
Erittäin kiitollinen neuvoista.
Mämö
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19:57 Lauantai 15 02 2003

ViestiKirjoittaja Jante » 13:04 Keskiviikko 19 02 2003

Katso kaikki kirjastot läpi tai sit ostat Alfamerin kirjan...en muista ulkoa sitä järjestystä...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 13:22 Keskiviikko 19 02 2003

Jep, kuvien lähettely ei onnistu eikä kyllä ole skanneriakaan. Tekstinä melkoisen mahdoton kerrottava...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 20:21 Lauantai 08 03 2003

Saitko ilmattua :?:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Mämö » 15:24 Maanantai 10 03 2003

Sain ilmattua ja moneen kertaan, sain volvolandiasta vinkin ja löysin kirjankin sitten myöhemmin. Vila vaivaan taitaa olla jo lähellä korjausta.....
Mämö
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19:57 Lauantai 15 02 2003

ViestiKirjoittaja Jante » 15:30 Maanantai 10 03 2003

Ookkei... 8)
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja volvo_pete » 12:58 Maanantai 10 11 2003

1 vasen takapyörä
2vasen etu pyörä sisempi ylempi
3oikea sisempi ylempi
4oikea takapyörä
5oikea etu ulompi
6oikea sisempi alempi
7vasen sisempi
8vasen ulompi
huom: irroita ennen ilmausta jarrupaineen merkkivalon antura tekee ilmataskun tähän kohdalle muuten ja vilkutaa jarrupaineen merkkivaloa jarrutaessa :o
--------ei riumulla rajaa kun volvolla ajaa--------
-------------www.volvo-club.net -------------------
volvo_pete
Harrastaja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 15:56 Sunnuntai 17 11 2002
Paikkakunta: Jyväskylä/Petäjävesi

ViestiKirjoittaja SamiK » 23:17 Sunnuntai 30 11 2003

Ilmasin omastani vast ikään koko järjestelmän, eikä se sytyttele valoa. En irroittanut anturia.
SamiK
Harrastaja
 
Viestit: 29
Liittynyt: 22:47 Lauantai 18 01 2003

ViestiKirjoittaja cedricfan » 10:20 Maanantai 01 12 2003

Onneksi olkoon, sinulla kävi hyvä tuuri :wink:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja SamiK » 10:45 Sunnuntai 11 01 2004

Mulla on käynyt niin hyvä tuuri, ettei valo pala vaikka toinen piiri on tyhjä :D Valo palaa kyllä kun kone ei käy sytytysvirran ollessa päällä.
SamiK
Harrastaja
 
Viestit: 29
Liittynyt: 22:47 Lauantai 18 01 2003


Paluu Volvo