Volvo v40 t4 -00, Pari juttua mitkä olisi kiva tietää.

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Volvo v40 t4 -00, Pari juttua mitkä olisi kiva tietää.

ViestiKirjoittaja Vulgamies » 18:17 Maanantai 12 03 2007

Hommasin tämmöisen juuri ennen faceliftiä valmistetun menijän. Nyt ollut jonkin verran ongelmia, joihin haluaisin vähän vastauksia.

Oikeanpuoleinen etuiskunvaimennin pamahti paskaksi noilla pahoilla pakkasilla. Keskusautohallissa kyseinen tikku on hinnaltaan n. 170 e / kpl. Hinta hirvittää ja haluaisin tietää onko kenties vaihtoehtoisia halvempia tikkuja tarjolla. Motonetillä on sporttiaustan tikkuja vain vuoteen -99 valmistettuihin asti. Käykö tähän malliin.

Moottorin varoitus merkkivalo palaa silloin tällöin. Itse olen ymmärtänyt että tuon valon takana on seos, pakokaasu, sytytys, ruiskutus jne. Kellään tietoa mikä voisi olla vialla. Käynnissä ei mielestäni mitään vikaa. Tuntuu vain että polttoainepumppu tai vastaava pitäisi kovempaa ääntä kuin ennen. Semmoista matalaa vihellystä.

Luin tuossa aikaisemmin kirjoitetusta jutusta, että moottorin ylätuontekumin heikko kestävyys on perin tuttua näissä malleissa. Onko oireina kylmänä käynnistettäessä ja liikkeelle lähdettäessä ja vaihdettaessa kuuluvaa tärinän tyylistä matalaa melua.

Jos näihin kysymyksiin saisin vastauksia niin olisin erittäin kiitollinen.
Vulgamies
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 18:02 Maanantai 12 03 2007
Paikkakunta: Marttila

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:32 Tiistai 13 03 2007

Jos auto on 00-vuosimallin auto niin 99 saakka iskarit ei käy.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10022
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: Volvo v40 t4 -00, Pari juttua mitkä olisi kiva tietää

ViestiKirjoittaja tapsa79 » 21:09 Maanantai 26 03 2007

Vulgamies kirjoitti:Hommasin tämmöisen juuri ennen faceliftiä valmistetun menijän. Nyt ollut jonkin verran ongelmia, joihin haluaisin vähän vastauksia.

Oikeanpuoleinen etuiskunvaimennin pamahti paskaksi noilla pahoilla pakkasilla. Keskusautohallissa kyseinen tikku on hinnaltaan n. 170 e / kpl. Hinta hirvittää ja haluaisin tietää onko kenties vaihtoehtoisia halvempia tikkuja tarjolla. Motonetillä on sporttiaustan tikkuja vain vuoteen -99 valmistettuihin asti. Käykö tähän malliin.

Moottorin varoitus merkkivalo palaa silloin tällöin. Itse olen ymmärtänyt että tuon valon takana on seos, pakokaasu, sytytys, ruiskutus jne. Kellään tietoa mikä voisi olla vialla. Käynnissä ei mielestäni mitään vikaa. Tuntuu vain että polttoainepumppu tai vastaava pitäisi kovempaa ääntä kuin ennen. Semmoista matalaa vihellystä.

Luin tuossa aikaisemmin kirjoitetusta jutusta, että moottorin ylätuontekumin heikko kestävyys on perin tuttua näissä malleissa. Onko oireina kylmänä käynnistettäessä ja liikkeelle lähdettäessä ja vaihdettaessa kuuluvaa tärinän tyylistä matalaa melua.

Jos näihin kysymyksiin saisin vastauksia niin olisin erittäin kiitollinen.



Pelkäämpä pahoin että bensapumppu on menossa paskaks. Itellä rupes kans vinkuun ja sit rupes temppuileen ettei lähteny enää käyntiin ja välillä lähti. Uus oli yli 300€ mut on helppo vaihtaa.
tapsa79
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 21:05 Maanantai 26 03 2007


Paluu Volvo

cron