Volvo 340 käyntiongelmia!

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Volvo 340 käyntiongelmia!

ViestiKirjoittaja dr. Flush » 17:40 Torstai 22 02 2007

vm. on 86. Kone on se rellun rallatin 1.4, mutta kaasarin mallista ei ole tietoa. Metrejäkään ei ole paljon.
Mutta ei oikein tahdo käydä kunnolla. Lämpimänä toimii tietty hienosti. Kylmänä kun vetää ryypyn päälle niin ei ole sit yhtään puhtia pienillä kierroksilla vaan tukehtuu. Sit pitää painaa poljin ihan pohjaan että ei sammu, no siitähän se sit kyllä innostuu ja lähtee ku täi intialaisesta.
Et sillätavalla. Olen tässä hiljaa itekseni miettinyt että mistä mä lähden vikaa hakemaan? Joku vinkki olis kiva....
dr. Flush
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 09:43 Sunnuntai 21 04 2002
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja jate2 » 17:04 Keskiviikko 28 02 2007

Tarkasta että kaasari on kiinni imusarjassa ja kaasarin "kansi" on kiinni. Lisänä voi kaasari olla likainen. Irti, pöydälle, osiks, putsaus, kasaus. Ei onnistu ulkona, ainakaan talvella... Kaasari voi olla myös "väljä", eli kulunut.
Katso myös konehuoneessa olevat alipaineletkut jotta ovat ehjät. Jos sytkälaitteistona on se Renix, katso että sen kalvo on ehjä. Letku kaasarista irti ja imaise, jos tuntuu vastus, kalvon pitäisi olla kunnossa...
Jos on kärjellinen sytkä, kärkiväli kannattaa säätää (näissä voi olla vielä kärjet)...

Ei siellä isoa vikaa voi olla, on vielä autoja joita pystyy itse korjaamaan...
ÄÄH, ...tana, anna LEKA!!!
jate2
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18:07 Maanantai 09 02 2004
Paikkakunta: Tampere


Paluu Volvo