740 b230ft ahtojen nosto...?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

740 b230ft ahtojen nosto...?

ViestiKirjoittaja pulttibois » 16:52 Tiistai 10 10 2006

740 2,3 turbo/kat vuosi-90. Merkattu vähäpäästöiseksi otteeseen.121 kw.
Mites tämmösen kevyt ahtopaineiden nosto onnistuu, kaipaako lastutusta, ja tuleeko katsastuksessa ongelmia.
Niin ja mistä löytyy tarvittavat kamat toimenpiteisiin...?
pulttibois
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 20:03 Perjantai 03 01 2003

ViestiKirjoittaja jaippi » 17:21 Sunnuntai 15 10 2006

Hukkaportin kelloon menevään letkuun bleed- tai rajapaineventtiili.
0,8 barin jälkeen rupee katkoon syöttöä, jollet poista "painevahtia" pelistä.
Tosin yli 0,8 barin kannattaa jo harkita ainakin seosmittaria ja sitä lastua...
Ostathan KUNNOLLISEN ahtopainemittarin, ennen ku rupeet ruuvaamaan...
-----------Volvo-Club--------------
jaippi
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 17:57 Tiistai 02 12 2003
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja pulttibois » 13:10 Keskiviikko 25 10 2006

jaippi kirjoitti:Hukkaportin kelloon menevään letkuun bleed- tai rajapaineventtiili.
0,8 barin jälkeen rupee katkoon syöttöä, jollet poista "painevahtia" pelistä.
Tosin yli 0,8 barin kannattaa jo harkita ainakin seosmittaria ja sitä lastua...
Ostathan KUNNOLLISEN ahtopainemittarin, ennen ku rupeet ruuvaamaan...

Kiitos vastauksesta.
Mistä kannattaisi kysellä osia, ja minkä merkkiset olisivat kelvollisia.
Netti on pullollaan esim ahtomittareita,mutta kun ei ole tietoa niiden hyvyyksistä.
pulttibois
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 20:03 Perjantai 03 01 2003

ViestiKirjoittaja Mimmi » 14:07 Keskiviikko 25 10 2006

Laillistahan tuo turbomoottorin viritys ei ole. Kannattaa siis olla hiljaa katsastusmiehelle.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3830
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Jante » 05:43 Perjantai 27 10 2006

Ja kuten aina, ahtopaineen nosto heikentää luotettavuutta...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja volvo_pete » 13:20 Maanantai 15 01 2007

Mimmi kirjoitti:Laillistahan tuo turbomoottorin viritys ei ole. Kannattaa siis olla hiljaa katsastusmiehelle.

voi sen dynottaa ja muutoskatsastaa :D
--------ei riumulla rajaa kun volvolla ajaa--------
-------------www.volvo-club.net -------------------
volvo_pete
Harrastaja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 15:56 Sunnuntai 17 11 2002
Paikkakunta: Jyväskylä/Petäjävesi

ViestiKirjoittaja Mimmi » 17:15 Maanantai 15 01 2007

Jep. Ja hintaahan ei paljoa tule, kun pitää saada VTT:n/TCT:n (auktorisoidun testipaikan) paperit, pelkkä dynopaperi kun ei riitä :wink:
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3830
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Volvo