VOLVO 740 v-laatikko

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

VOLVO 740 v-laatikko

ViestiKirjoittaja Alles Eigenbau » 12:12 Maanantai 24 07 2006

mikähän välitys on 1986 VOLVO 740 2,0 B19E koneen lootassa,(onko ykkönen pitkä vai lyhyt kuin 240ssa on eroja ainakin dieselissä kerrotaan olevan lyhyt ykkönen?)
Alles Eigenbau
AutoGuru
 
Viestit: 710
Liittynyt: 06:49 Maanantai 19 05 2003
Paikkakunta: Hausjärvi

ViestiKirjoittaja jaippi » 15:03 Maanantai 24 07 2006

Harva muistini kertoo että vaihdelaatikoissa on samat välitykset mutta perän välityksissä on eroja bensa vs. diesel.
Tietty saattaapi olla eroja esim. M46 (4vaihdetta + nappivitonen) ja M45 (5 kovaa vaihdetta) välillä, mutta tämä meni jo pahoin mutuiluksi.
-----------Volvo-Club--------------
jaippi
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 17:57 Tiistai 02 12 2003
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja cedricfan » 15:31 Maanantai 24 07 2006

Ja diesel/bensa-laatikot ei sovi ristiin koska niissä on eri akselinpää vauhtipyörään!
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Alles Eigenbau » 15:35 Maanantai 24 07 2006

nyt näyttäis siltä että se "lyhyt 1 ja lyhyt 2 " on vaan 4 vaihteisessa M45
lootassa ja ylivaihde M46 ja 5-V M47 on samat välitykset .
Alles Eigenbau
AutoGuru
 
Viestit: 710
Liittynyt: 06:49 Maanantai 19 05 2003
Paikkakunta: Hausjärvi

ViestiKirjoittaja Alles Eigenbau » 15:38 Maanantai 24 07 2006

Vanha TM väitti 1982 dieselissä olevan "lyhyt 1".Nyt on kirjoja vuodelta 1984-86 ja ei eroja.perävälityksiä on 3,5:1 ja 3,7:1(mm diesel) ja 3,9:1 (joka kiinostais).näin siis 240ssä,miten on 740?
Alles Eigenbau
AutoGuru
 
Viestit: 710
Liittynyt: 06:49 Maanantai 19 05 2003
Paikkakunta: Hausjärvi

ViestiKirjoittaja jaippi » 16:37 Maanantai 24 07 2006

Taitaa olla yleisin toi 3,9:n pintaan oleva välitys bensaseiskoissa.
-----------Volvo-Club--------------
jaippi
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 17:57 Tiistai 02 12 2003
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja Alles Eigenbau » 17:09 Maanantai 24 07 2006

Kuvittelin että 3,73:1 olis yleisin 240sen ohjekirjojenmukaan.onko pikkukoneella b19 740 se tiheämpi 3,9?
Alles Eigenbau
AutoGuru
 
Viestit: 710
Liittynyt: 06:49 Maanantai 19 05 2003
Paikkakunta: Hausjärvi

ViestiKirjoittaja jaippi » 12:09 Tiistai 25 07 2006

Alles Eigenbau kirjoitti:onko pikkukoneella b19 740 se tiheämpi 3,9?

Tähän ei oikein varmuudella uskalla vastata. Nämä asiat selviävät monesti vasta kokeilemalla. Esim. omat 240(B200F+M47 -90) & 940(B230FD+AW71L -94) ovat molemmat tuolla n.3,9 perällä...
-----------Volvo-Club--------------
jaippi
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 17:57 Tiistai 02 12 2003
Paikkakunta: Laihia


Paluu Volvo