V70 kytkin ongelma

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

V70 kytkin ongelma

ViestiKirjoittaja oasmov » 21:22 Perjantai 14 07 2006

Onks tietoo, miten saadaan D5:n kytkin kuntoon. Luistaa. Jonkun mukaan se ei olisi mahdollista, mutta niin se vaan tekee. Kysymys D5 120 kW:n koneesta. Onks hikinen homma ja, mistä osat?
Saksalainen aina parempi kuin riisikuppi
oasmov
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 11:35 Lauantai 15 10 2005
Paikkakunta: Keski-Suomi

ViestiKirjoittaja lekaseppä » 08:36 Maanantai 17 07 2006

Kytkin voi alkaa luistamisen "ennen aikojaan" monistakin syistä, Tyypillisimmät ovat öljyvuoto joko kampiakselin tai vaihteistonkin puolelta ja käyttövirheet joissa pinnasta meni pito vaikka levyä jäi. Eli poltettu...

Kytkinremontti on noin "kotona tehden" aina hikinen ja jollei ole Koskelan tapaan "ennen ollut", riski työvirheille on suuri. Ainoa mieleentuleva helppo kytkinremontti oli Datsun 140A:ssa, joka oli helppoa kuin kirjeen laittaminen postilaatikkoon :lol: . Olen itse valmistellut kytkinremonttia ja samalla vaihteiston vaihtoa Volvoon ja pelkkien erikoistyökalujen ja apuvälineiden valmistukseen on mennyt aikaa päiväkausia. Auto on sentään takavetoinen, joka pitäisi teoriassa olla helpompi. Sitä se ei muuten kokemusperäisesti ole, jos valmisteluissa aikoo oikaista.

Muinaisissa brittifordeissa teki laatikkoremontin yhdessä illassa ilman kummoisia erikoisvälineitä :lol:. Eräässä omistamassani GT Cortinassa löysin jopa varaosatkin laatikon sisältä, kun edelliseltä asentajalta ei estokuulat oikein olleet kokoonpanossa hallinnassa pysyneet :wink:

Hommaa nyt aluksi vaikka korjausopas, jos sellainen löytyy.
lekaseppä
AutoGuru
 
Viestit: 1143
Liittynyt: 15:20 Tiistai 18 11 2003


Paluu Volvo