Ja taas 850

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Ja taas 850

ViestiKirjoittaja Rixa77 » 08:57 Keskiviikko 31 05 2006

Elikkäs taas uusi ongelma. Jälkikäynti..? Kovasti yrittää kone käydä vaikka virta on käännetty pois. 1-3 sek... Kone ei kuumene liikaa, tulpat ja johdot on vaihdettu. Voisko vika olla ruiskussa? Karstaa ei meikäläisen ajo tyylillä kerry. Hermot menee.
Rixa77
Harrastaja
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22:01 Sunnuntai 26 02 2006
Paikkakunta: Sastamala

ViestiKirjoittaja Mimmi » 15:43 Keskiviikko 31 05 2006

Tankkaahan 98:a.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3833
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Rixa77 » 17:16 Keskiviikko 31 05 2006

Mimmi kirjoitti:Tankkaahan 98:a.


98:a vaikka manuaaleissa suositellaan 95:a..?
Rixa77
Harrastaja
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22:01 Sunnuntai 26 02 2006
Paikkakunta: Sastamala

ViestiKirjoittaja Mimmi » 19:39 Keskiviikko 31 05 2006

98:lla saat varmuuden nakutuksesta ja ainakin vanhemmat Volvot ja Saabit eivät käyneet jälkikäyntiä 98:lla.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3833
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Rixa77 » 22:18 Keskiviikko 31 05 2006

Mimmi kirjoitti:98:lla saat varmuuden nakutuksesta ja ainakin vanhemmat Volvot ja Saabit eivät käyneet jälkikäyntiä 98:lla.


No mulle tuo menopeli on kuin uusi, vm 96.
Täytyy koittaa sitä 98:a.
Rixa77
Harrastaja
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22:01 Sunnuntai 26 02 2006
Paikkakunta: Sastamala

ViestiKirjoittaja Rixa77 » 09:09 Sunnuntai 04 06 2006

No niin, nyt on tankattu 98:a. Kerran on sen jälkeen käynyt hieman jälkikäyntiä. Kävin myös leimalla ja pakokaasut oli ok.

Ainoat huomautukset oli öljyvuodot. Ovat kuulemma volvon tyyppivikoja.
Rixa77
Harrastaja
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22:01 Sunnuntai 26 02 2006
Paikkakunta: Sastamala

ViestiKirjoittaja Mimmi » 11:05 Sunnuntai 04 06 2006

98:a pitää tankata muutama tankillinen, ennenkuin se rupeaa vaikuttamaan.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3833
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Rixa77 » 17:37 Torstai 08 06 2006

Mimmi kirjoitti:98:a pitää tankata muutama tankillinen, ennenkuin se rupeaa vaikuttamaan.

Joo, nyt ollaan tosiaan tankattu 98:a ja kaikki on mennyt hyvin. Ei jälkikäyntiä... Mutta tänään se sitten taas alkoi. Tulin töistä niin hienot jälki hörinät parkkipaikalla. Tästä puolituntia niin ei meinannu lähteä ollenkaan käymään. Jossain on nyt jotain vikaa. *prkl!*
Rixa77
Harrastaja
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22:01 Sunnuntai 26 02 2006
Paikkakunta: Sastamala

ViestiKirjoittaja jaippi » 20:43 Tiistai 18 07 2006

... Jossain on nyt jotain vikaa.

Todellakin on jotain oikeaa vikaa, eikä siihen taida auttaa edes Shellin V-Power.
Ruiskuauton ei pitäisi edes osata mitään jälkikäyntitemppuja, koska bensa loppuu kun virta katkeaa. Teoriassa...
Olisiko syynä esim vuotava bensasuutin tjsp...
Bensanpaineet mittaukseen ja tutkimaan laskevatko alas kun auton sammuttaa.
-----------Volvo-Club--------------
jaippi
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 17:57 Tiistai 02 12 2003
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja lekaseppä » 10:34 Keskiviikko 19 07 2006

Eipä siellä juuri paljon mahdollisuuksia pitäisi jälkikäynnille olla :roll: . Teoriassa vuotavalla suuttimella voisi "sammutuksen imulla" saada bensaa tai paineesäätimen vuotavasta kalvosta :? . En ole kyllä suihkukoneessa tuollaista tavannut - niissä asia on yleensä päinvastoin eli ei käyntiä alkuunkaan. Sanovat jotkut niitä luotettaviksi... :lol:
lekaseppä
AutoGuru
 
Viestit: 1143
Liittynyt: 15:20 Tiistai 18 11 2003

ViestiKirjoittaja jaippi » 16:32 Torstai 20 07 2006

lekaseppä kirjoitti:...eli ei käyntiä alkuunkaan. Sanovat jotkut niitä luotettaviksi... :lol:

Niinpä... :lol:
Toi bensan paineensäätimen kalvo onkin kohtalaisen helppo tarkastaa, kun nappaa vain säätimestä sen alipaineletkun irti auton käydessä ja kattelee tuleeko säätimen sisuksista bensaa ulos asti. Ei pitäisi tulla.
-----------Volvo-Club--------------
jaippi
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 17:57 Tiistai 02 12 2003
Paikkakunta: Laihia


Paluu Volvo