Volvo 740 K-ruisku, ruiskun releongelmat

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Volvo 740 K-ruisku, ruiskun releongelmat

ViestiKirjoittaja Pekka 9000 Turbo » 22:22 Tiistai 30 05 2006

Sulake ja relepesän palaneet johdot uusittu ja pensapumput testattu toimiviksi. Releessä tuntuu olevan ongelmia, kun ei kytke pumppuja päälle virran kytkettyä. Kuitenkin pumput toimii suoralla hyppyjohdolla virrasta pumpuille menevään johtoon. Avasin releen ja kaikki näytti olevan kuosissaan. Löytyi ajastin mikropiiri. Miten tuo rele toimii ja voiko testata onko ehjä? Eikö K-ruiskun pumput käy koko ajan virran ollessa päällä vai miten ohjaus toimii?
Sitä sattuu ja siihen tottuu.......
Pekka 9000 Turbo
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 127
Liittynyt: 17:36 Torstai 21 07 2005
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Mimmi » 06:50 Keskiviikko 31 05 2006

Releelle anetaan pulssia ja releen ajastinpiiri pitää sitten pumpun pyörimässä. Jos pulssit puuttuvat rele päästää hetken kuluttua.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3829
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Pekka 9000 Turbo » 20:27 Keskiviikko 31 05 2006

Mistä ja mihin se pulssi tulee? Tietäisi testata onko johto ehjä (huom. edellisellä omistajalla palanut pensan syötön johtoja). Relekannassa 6 pistettä, joista 5 tiedetään olevan jo ehjä eli jatkuva virta, virta virtalukosta, maadotus ja molemmat ulosmenevät releen kärjet. Mihin tuo viimeinen menee ja sen tehtävä?
Sitä sattuu ja siihen tottuu.......
Pekka 9000 Turbo
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 127
Liittynyt: 17:36 Torstai 21 07 2005
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Mimmi » 20:37 Keskiviikko 31 05 2006

Sytkäpulssejahan ne ovat ja taitavat tulla pääteasteelta.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3829
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Volvo