Taas 850

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Taas 850

ViestiKirjoittaja Rixa77 » 18:35 Perjantai 17 03 2006

Lisää murheita. Osaisko kukaan kertoa että mikä perkele on kun auto liikkeele lähtiessä ja pienillä vaihteilla kiihdyttäessä nykii ja pätkii niin pirusti? Välillä kun oikeen antaa kenkää niin kuulostaa ihan kun kävis ainoastaan neljällä... Välillä hieman bensan hajuakin tulee sisälle. Olisko tulppa kärähtäny..? Itse kun en autoista tiedä yhtikäs mitään. Ajan vaan. Auto on vm 96 farmari 850 ja mittarissa vaivaset 188tkm.
Rixa77
Harrastaja
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22:01 Sunnuntai 26 02 2006
Paikkakunta: Sastamala

ViestiKirjoittaja Koskelo » 13:58 Lauantai 18 03 2006

Jos tulppa mennyt, kohta on kallis katalysaattoriremontti edessä, mikäli jatkat ajelemista. Katti ei oikein siedä bensaa :roll:
Koskelo
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 82
Liittynyt: 08:11 Perjantai 31 12 2004
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Rixa77 » 08:26 Sunnuntai 19 03 2006

En tiedä onko iso vika, kun mikään varoitusvalo ei pala? Ja se ei tee sitä nykimistä koko ajan. Tyhjäkäynti on ihan normaalia.
Rixa77
Harrastaja
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22:01 Sunnuntai 26 02 2006
Paikkakunta: Sastamala

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:14 Maanantai 20 03 2006

Eipä mikään varoitusvalo tuommoisista ilmoittelekaan!
Kuten jo sanottiin, olisi syytä selvittää vika heti jollei sitten halua paljon isompaa laskua. Jos tulppien vaihdosta on aikaa jo yli 10tkm niin investointi on pieni kat'in rinnalla. Samoin tulpanjohdot ja jakajankansi on syytä vaihtaa joskus, jollei vielä tehty. Muita jotka vaikuttavat yhden pytyn käyntiin ja on helposti vaihdettavissa ei sitten olekaan.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10034
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Rixa77 » 09:41 Maanantai 20 03 2006

Annoin tossa hieman ensiapua, ja vaihdoin pelkät tulpat. Johdot näytti päällepäin ihan ok. Nyt kaikki toimii normaalisti. Vielä.
Rixa77
Harrastaja
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22:01 Sunnuntai 26 02 2006
Paikkakunta: Sastamala

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 23:54 Maanantai 20 03 2006

Toivottavasti auttoi tulppien vaihdosta. Johtojen kuntoa ei kyllä näe päällepäin mitenkään, eli voi niissä silti olla häikkää. Jos niillä samoilla johdoilla on ajettu se 188 tuhatta, niin... :roll: Ja tosiaan ne muutkin sytytyksen rojut kandee vaihtaa jo ihan varmuuden vuoksi. Ei ne niin paljoa maksa.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

ViestiKirjoittaja Tojjota » 15:40 Keskiviikko 29 03 2006

Isäni 850 oli sama vika. Vika korjaantui kun vaihdoin virranjakajan kannen joka oli ihan loppuunkulunut. Samalla vaihdoin varoiksi myös tulpanjohdot.
Toyotan laatuun voit luottaa (ehkä)...
Tojjota
Harrastaja
 
Viestit: 38
Liittynyt: 11:52 Maanantai 16 08 2004
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja kakskielinen » 20:09 Lauantai 01 04 2006

Voi olla että autosi ottaa imusarjasta varasilmaa,sama oli meillä.
kakskielinen
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 07:53 Sunnuntai 10 04 2005

ViestiKirjoittaja jaippi » 20:47 Tiistai 18 07 2006

Sytytysosia vain tutkimaan, niin kiusa loppunee.
Heikko kipinä sammuu, kun seos rikastuu esim. kiihdytettäessä.
Jos joku yhteinen osa järjestelmästä (esim. puolanjohto) on syypää, niin heikoin sylinteri tippuu pois pelistä ensimmäisenä
Ja tosiaan...
Katalysaattori ei todellakaan pidä bensasta...
-----------Volvo-Club--------------
jaippi
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 17:57 Tiistai 02 12 2003
Paikkakunta: Laihia


Paluu Volvo