Volvo 240 GLi -87 pikkumurheita...

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

ViestiKirjoittaja a.aalto » 12:49 Torstai 16 01 2003

Olivat silloinkin pehmeät, mutta nyt tuntuvat vielä pehmoisemmilta. Olipa hyvä tietää toi, että niihin on erikoisjärjestys ilmaamiseen! Epäilys ilman olemiseen järjestelmässä heräsi nimenomaan siitä, että toinen etusatula oli tuoreemman näköinen kuin muut ja näinollen edellinen omistaja on ilmeisesti itse uusinut sen ja ilmannut miten sattuu. Itekkin mietin tota pääsylinteriä, mutta koitetaan nyt ensin ilmata. Vielä kun löytäis korjaamon tai jonkun vanhan Volvo-asentajan, joka tietäisi miten pitää ilmata! :)
a.aalto
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 215
Liittynyt: 09:20 Keskiviikko 16 10 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 13:54 Torstai 16 01 2003

Korjausoppaassa se löytyy, ja Turuus pruukataan antaa ohjeen kopio mukaan jos ostaa pääsylinterin 8)
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja a.aalto » 09:20 Perjantai 17 01 2003

Yes, thanks. :wink:
a.aalto
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 215
Liittynyt: 09:20 Keskiviikko 16 10 2002

LÄMPPÄRI

ViestiKirjoittaja MODO911 » 19:22 Sunnuntai 19 01 2003

No joo onhan siinä lämppärin korjaamisessa oma hommansa just eilen vaidoin omaan 240:kymppiseen VOLVOONI tuon kyseisen osan kyllä siinä semmonen päivä vierähtää mutta ei silti niin kauhia homma ole kun tietää miten se tehdään yleensä siitä moottorista kuivaa laakerit kun ne on liuku tyyppiset harvemmin sieltä hiilet on lopussa kannattas hankia jostain käytetty moottori valmiiksi ja kunnostaa se ennen purkamista kun VOLVO käyttää kahden tyyppistä moottoria toinen on BOSSIN valmistama toisen merkiä en nyt muista kun se on kumminkin tarvike osanakin aika arvokas yli 700:MK mitä sitten VOLVOLLA maksaa eikun rassaamaan harrastuksen iloa
MODO911
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 13:01 Sunnuntai 19 01 2003

ViestiKirjoittaja Jante » 08:23 Maanantai 20 01 2003

Alunperin on käytetty Boschia tai Electroluxia, vanhemmissa yksilöissä(vm. 82 ja sitä vanhemmat) käsittääkseni Electrolux on yleisempi. Itse ainakin hankin kyseisen osan todella edullisesti Motonetista :!:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja alfadatsun » 19:26 Perjantai 04 07 2003

ei tartte olla edes mikään insinöörinplanttu korjatakseen lämppärin moot-
torin volvolandiassa on hyvät selkeät suomenkieliset ohjeet kys.tyohön
yksi konsti jolla lämppäri voi olla vähän aikaa hiljaa on suihkuttaa lämp-
pärin puhalluspuolelta keskeltä mahdollisimman pitkällä jatkovarrella si-
likonia lämppäriin tekohengitystä jota on käytetty yleensä auttaa jonkin
aikaa haittana jonkin verran likaisemmat lasit autossa
alfadatsun
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 22:56 Sunnuntai 22 06 2003

ViestiKirjoittaja Jante » 16:55 Lauantai 05 07 2003

Tuollaiset poppakonstit eivät kauan auta...eivätkä ole ns. pätevää korjaamista. 8)
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja jerry2 » 21:11 Perjantai 19 09 2003

Juu, tervetuloa todellakin Volvolandian korjaamo-osioon, mistä löytyy itse tekemäni suomenkieliset ohjeet 240:sen lämppärin moottorin vaihtoon :D

Osoitehan on: http://www.volvolandia.com
jerry2
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 15:34 Perjantai 12 04 2002
Paikkakunta: Pirkkala

ViestiKirjoittaja SamiK » 20:52 Sunnuntai 28 09 2003

Itsekkin vaihdoimme jarrupalat jokanurkkaan tossa jonkin aikaa taakseppäin. Joutu pumppailemaan aikas kauan poljinta ennenkuin tuli tehot takas. Siltikin vielä puolti heken ennekuin palas taas normaaliksi. Hauskaa oli ajaa tehokkailla jarruilla kun niiden tehot vastasivat Vivan 4x rumpujarruja parhaimmillaan.... :D
SamiK
Harrastaja
 
Viestit: 29
Liittynyt: 22:47 Lauantai 18 01 2003

Edellinen

Paluu Volvo