850 GLT

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

850 GLT

ViestiKirjoittaja SamiU » 18:50 Maanantai 23 02 2004

Osaisiko kukaan kertoa auton teknisiä tietoja. Mikä kone, tehot?
Automaatti laatikko siinä on. Varmaan vuodelta 95 tai 94..
Isä pappa ajelee sellaisella ja ois kiva tietää vähän.
Fiat 127 se on auto!
SamiU
Harrastaja
 
Viestit: 40
Liittynyt: 18:49 Maanantai 02 02 2004
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 20:58 Maanantai 23 02 2004

2,5-litrainen suora viitonen, turbolla. Muistaakseni 170 heppaa tossa versiossa.

(disclaimer: perustuu muistikuviin)
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

ViestiKirjoittaja jaippi » 09:58 Sunnuntai 18 04 2004

170 heppaa, mutta EI turboa.
Toi GLT hämää kylläkin helposti siihen Turbon suuntaan...
jaippi
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 17:57 Tiistai 02 12 2003
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja Roadrunner » 07:39 Maanantai 19 04 2004

jaippi kirjoitti:170 heppaa, mutta EI turboa.
Toi GLT hämää kylläkin helposti siihen Turbon suuntaan...


Niin itsekin muistelin, mutten arvannut ensimmäiseksi sanoa...
Koneen tilavuuskin on lähempänä 2,4 litraa (2,435 l).
Kalusto: Toyota Avensis Wagon 2,0 4D4 -05, Nissan Note 1,6 -06
Exät: 3xBMW, 4xToyota, 3xFiat, 3xHonda, 1xMB, 1xVolvo, 2xSeat
Roadrunner
AutoGuru
 
Viestit: 531
Liittynyt: 12:21 Keskiviikko 23 04 2003
Paikkakunta: Akaa

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:44 Maanantai 19 04 2004

Otetaanpas nuo 850/S70 turbottomat kaikki:
2,0-10V 93kW harvinainen "hinnat alkaen" malli 1984cc
2,5-10V 103-106kW yleisin 2435cc
2,5-20V 125kW myös yleinen 2435cc

Turbolla T/T5/Turbo5/T5R/R 142-184kW ja selvästi turbottomia harvinaisempia, yleisin 2435cc kevytturbo "T" 142kW (muut 2319cc)
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 11:45 Maanantai 19 04 2004

Muistaakseni 850-mallia myytiin tosiaan jonkin verran tuolla 2,0-litraisella moottorilla "Classic"-nimen alla. Eli aivan kuin cedricfan totesikin, hinnat alkaen -malli.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Volle T-5 » 12:59 Torstai 24 02 2005

Jante kirjoitti:Muistaakseni 850-mallia myytiin tosiaan jonkin verran tuolla 2,0-litraisella moottorilla "Classic"-nimen alla. Eli aivan kuin cedricfan totesikin, hinnat alkaen -malli.


Ei ollut ainoastaan classicissa ja classiccia sai muillakin koneilla.
Ahdin takaa tahdin :)
Volle T-5
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12:44 Torstai 24 02 2005
Paikkakunta: Rauma

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:56 Maanantai 28 02 2005

Volvolla "Classic" tarkkoittaa mallin vaihtumista uuteen, eli vanhaa myydään sillä lisänimellä uuden kanssa rinnan ja loppusuoralla.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja puttis » 19:50 Sunnuntai 10 07 2005

Kertokaas mulle kuinka on noitten kasipuolikkaitten automaattilaatikon kanssa, ovatko ne kaikki 4-vaihteisia? Ja ovatko kestäviä?
puttis
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 18:35 Torstai 19 02 2004

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:19 Maanantai 11 07 2005

Öljyn ja suotimen vaihdon nekin tarvii, muistaakseni 80tkm raskaissa oloissa. Jos ei ole tehty ja mittarissa satasia niin ei kuulosta hyvältä...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja puttis » 07:12 Maanantai 11 07 2005

Entäs onko ne kaikki 4-vaihteisia?
puttis
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 18:35 Torstai 19 02 2004

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:34 Maanantai 11 07 2005

Todennäköisesti ovat. Viisivaihteiset ovat yleensä 2000-luvun juttuja ja kolmevaihteiset "historiaa". Nelonen lienee ylivaihde, ei esim perävaunun vetoon!
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja sputter » 19:56 Sunnuntai 04 06 2006

Mistäs tuon kasipuokin automaatin suodatin löytyy?, hitto öljynvaihtokin taitaa olla hankalla, kun näyttää siltä, että joutuu akunkin irroittaan?
sputter
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 20:01 Perjantai 02 06 2006

ViestiKirjoittaja cedricfan » 10:13 Maanantai 05 06 2006

Eiköhän se vielä kasipätkässä löydy öljypohjan takaa :roll: Uudemmissa se onkin lootan sisällä ja pirullinen vaihtaa :evil:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja sputter » 02:07 Sunnuntai 18 06 2006

cedricfan kirjoitti:Eiköhän se vielä kasipätkässä löydy öljypohjan takaa :roll:


No sitä määkin vähän. Tarttis saada vaan aikaan senverran, että jaksais taas siihen kärryyn syventyä. Nuita kun päivät ruuvvaa, nuita "maanteiden kunkkuja" nii ei paljo oo fiiliksiä ruveta työpäivän jälkeen omaa kulkinetta viksaamaan... ja viikonloppusin on jotain ihan muuta mieles 8)
sputter
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 20:01 Perjantai 02 06 2006

Seuraava

Paluu Volvo