340 GL 1.4 sytytys temppuilee

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

340 GL 1.4 sytytys temppuilee

ViestiKirjoittaja Peltsi » 18:54 Sunnuntai 04 01 2004

Startatessa melkein lähtee käymään mutta sitten potkaisee takaisin. Sytytys menee jotenkin sekaisin. Irroitin virranjakajan ja katsoin ratasta jota nokka-akseli pyörittää. Kun laittaa rattaan kohdalleen niin starttauksen jälkeen se ei olekaan enää kohdallaan. Jakoketjunkaan ei luulisi olevan poikki, koska nokka-akseli kuitenkin pyörii. Mikähän siinä on vikana kun itseltä loppuu järki?
Peltsi
Harrastaja
 
Viestit: 15
Liittynyt: 20:46 Keskiviikko 17 12 2003

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:51 Maanantai 05 01 2004

Onkos se ratas tyypilliseen tapaan "matokierre" eli ei suorahampainen? Silloinhan se paikka muuttuu asennettaessa...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Peltsi » 10:04 Torstai 08 01 2004

Kierre on vinohampainen kuten sanoit. Tiedän että se pyörähtää vähän asennettaessa eli hankalampi saada kerralla kohdalleen. Olen laittanut rattaan kohdalleen korjausoppaan ohjeiden mukaan eli kun 1-pytty on puristusasennossa niin rattaassa oleva viiva on tiettyyn suuntaan. Eli silloin kun ratas on pohjassa. Ja kun pyöräyttää konetta vähäsen ja laittaa 1-pytyn puristukseen niin viiva osoittaa minne sattuu. Kun konetta starttaa niin vähän aikaa tuntuu sytytys olevan kohdallaan, mutta yhtäkkiä se potkaisee takaisin ja starttaus pysähtyy.
Tuli mieleen että voisiko nokka-akselin tai kampiakselin ketjupyörä luistaa niin että kiila on mennyt rikki. Vai onko niissä kiilaa vai pelkkä kartiosovite?
Peltsi
Harrastaja
 
Viestit: 15
Liittynyt: 20:46 Keskiviikko 17 12 2003


Paluu Volvo