kone rykii lämmetessään

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

kone rykii lämmetessään

ViestiKirjoittaja mirkeli » 16:54 Sunnuntai 09 08 2015

kyseessä 850 vm-95 2.4 , kone toimii moitteettomasti sellasen 15 min kunnes lämpenee, mutta sen jälkeen kone rupee rykimään liikkeelle lähdöissä, heti kun nostaa kytkintä niin rykii kauheasti, joutuu luistattamaan kytkintä jotta saa annettua kaasua ja pääsee liikkeelle jottei sammu, olen vaihtanu tulpanjohdot ,puolan ja tänään bensansuodattimen , olen laittanut tankkiin suuttimien puhd.ainetta ja jäänestoa, aiemmin testasin imuvuotoja startti pilotilla suihkutellen muttei ilmennyt mitään. matka ajo onnistuu moitteetta, mutta kaupunkiajo on sressaavaa.
mirkeli
Harrastaja

Re: kone rykii lämmetessään

ViestiKirjoittaja Älverö » 11:20 Tiistai 11 08 2015

Tuota vaihda virranjakajan kansi ja pyörijä osta laatumerkkiä samoin osta tulpat itse olen käyttänyt noita 4 kärkisiä Boshin tulppia katsoa että oikeat lämpöarvot (tuo pätkimien viittaa sähköpuolen vikaan).Ja lue tuo linkki siinä on aika paljon tietoaa jos auto nykii
http://www.volvofinns.com/index.php?top ... 0#msg56030
Älverö
Ahkera harrastaja

ViestiKirjoittaja Älverö » 09:29 Sunnuntai 13 09 2015

Vieläkö Volvo rykii vai onko niin ettei kommentia kannata laittaa julki?
Älverö
Ahkera harrastaja

ViestiKirjoittaja mirkeli » 07:25 Maanantai 14 09 2015

Ongelma on edelleen olemassa, tosin olen aatellu jos vaihtaisin koko virranjakajan toisesta autosta, jos siinä on sellanen ongelma että kannesta pääsee lämpimänä öljyhuuruja jakajan sisään jos siitä on stefa menny (korjaamon hemmo kerto tollasesta teoriasta)
mirkeli
Harrastaja

ViestiKirjoittaja Älverö » 21:29 Maanantai 14 09 2015

Onko siellä virrajakajankannen sisällä sitä öljysumua.Jos auto on kovasti tukkoinen eli likainen ja huohotin tukossa tässä yhden käyttäjän raportti mitä teki autolle.
http://www.volvofinns.com/index.php?topic=5534.0
Älverö
Ahkera harrastaja

Paluu Volvo