Volvo 850 Sylinterin kansi

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Volvo 850 Sylinterin kansi

ViestiKirjoittaja Tuppirallaa » 20:18 Torstai 11 06 2015

Eli pitäisi saada kannen tiiviste vaihdettua, mutta se ei meinaa irrota millään, vaikka pakoputki, 12 pitkää ruuvia, ja moottorin sivulla oleva "kiinnike" on irroitettu. Se kyllä nousee, mutta vain alle 5mm. Onko se jollain vielä kiinni siellä? Jakopään kohdalta ei nouse ylös.
Tuppirallaa
Harrastaja
 
Viestit: 13
Liittynyt: 15:07 Maanantai 09 06 2014

Re: Volvo 850 Sylinterin kansi

ViestiKirjoittaja Älverö » 16:58 Torstai 18 06 2015

Tuossa on seikkaperäinen juttu tuosta remontista ihan kuvien kanssa.Menee tuon mukaan niin kaikki varmaakin onnistuu.Muista kansi oikaista tarkistaa että sekin on kunnossa.
http://translate.googleusercontent.com/ ... Ww66u3JlWw
Älverö
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 249
Liittynyt: 14:29 Sunnuntai 08 03 2009

Re: Volvo 850 Sylinterin kansi

ViestiKirjoittaja Tuppirallaa » 19:41 Sunnuntai 19 07 2015

Minkäslaiseen kireyteen se kansi tulis kiristää momenttiavaimella?
Tuppirallaa
Harrastaja
 
Viestit: 13
Liittynyt: 15:07 Maanantai 09 06 2014

Re: Volvo 850 Sylinterin kansi

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:12 Maanantai 20 07 2015

Eikö paffin mukana tullut kiristysohjetta? Usein tulee, ja siksikin, että saattaa vaihdella hieman pahvin mukaan.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: Volvo 850 Sylinterin kansi

ViestiKirjoittaja Tuppirallaa » 14:08 Maanantai 20 07 2015

Paketissa luki 30/0, eli se vissiin on se kireys? Jos on niin yllättävän kireä. Victor reinz on tiivisteen merkki jos se nyt auttaa jotain. Tuokaan ei lue itse pahvissa, vaan muovissa missä on viivakoodit yms. Pahvissa ei lue mitään.
Tuppirallaa
Harrastaja
 
Viestit: 13
Liittynyt: 15:07 Maanantai 09 06 2014

Re: Volvo 850 Sylinterin kansi

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 08:40 Tiistai 21 07 2015

Google kertoo hakusanoilla "volvo 850 cylinder head torque" seuraavaa:

1. kiristä -> 20 Nm
2. kiristä -> 60 Nm
3. kiristä vielä 130 astetta

Mutta tuo on siis netistä löydetty tieto ja sitä noudatat omalla vastuulla. Tosin siellä mainitaan, että nämä arvot ovat sekä Volvon omasta tehtaan korjauskirjasta että Haynesin oppaasta. Myös oikea kiristysjärjestys on tietysti tärkeä, ja on käytettävä uusia kannenpultteja.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2440
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003


Paluu Volvo